«چه کسی شلیک کرد؟» از حقیقت‌های جعلی می‌گوید

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۷:۳۳
کد خبر: ۱۳۸۵۴۳
«چه کسی شلیک کرد؟» از حقیقت‌های جعلی می‌گوید

کارگردان نمایش «چه کسی شلیک کرد؟» عنوان کرد این اثر نمایشی درباره حقیقت‌های جعلی و قهرمان‌های تقلبی است.

سعید هنرآموز کارگردان نمایش «چه کسی شلیک کرد؟» که به تازگی اجرای عمومی خود را در تماشاخانه مهرگان آغاز کرده است در این باره گفت: این نمایش که از اول بهمن اجرای خود را آغاز کرده است محصول مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج است و تهیه‌کنندگی کار را امیرشهاب رضویان مدیرمسوول این موسسه برعهده دارد. او ادامه داد: من خودم دانش‌آموخته مدرسه فیلمسازی هیلاج هستم و آشنایی‌ام با امیرشهاب رضویان به زمان زلزله بم و ساخت فیلم سینمایی «مینای شهر خاموش» بر می‌گردد و از سال ۸۵ در کنار این هنرمند بودم و دوره‌های فیلمسازی را گذراندم. مدتی قبل تصمیم بر این گرفته شد که مدرسه هیلاج در بخش تئاتر نیز فعالیت داشته باشد و ما این کار را از نمایشنامه‌خوانی آغاز کردیم. هنرآموز درباره اجرای این اثر نمایشی بیان کرد: در اجرای «چه کسی شلیک کرد؟» تعدادی از هنرجویان مدرسه هیلاج به همراه ۴ بازیگر دیگر ایفای نقش می‌کنند که تلفیق این ۲ گروه برآیند بسیار خوبی داشته است. مراحل تمرین و آماده‌سازی نمایش ۶ ماه به طول انجامید و با همه سختی‌هایی که به دلیل تغییر سالن نمایش و عقب افتادن کار متحمل شدیم، تلاش کردیم کار به بهترین شکل ممکن به صحنه برود.

این کارگردان یادآور شد: فضای نمایش به جز در یکی دو صحنه رئالیستی است و خوشبختانه آرام محضری نویسنده نمایشنامه این اثر را به شکل به نگارش درآورده است که دراماتورژی را برای کارگردان ساده می‌کند. این اثر، درامی است که در دلش فضای طنزی هم جریان دارد و مخاطبان از دیدن کار لذت خواهند برد.

او درباره مضمون نمایش توضیح داد: این اثر نمایشی درباره حقیقت‌های جعلی و قهرمانان تقلبی است، افرادی که از فرصت استفاده می‌کنند و حق افرادی را که می‌توانستند موفق باشند و به یک قهرمان مردمی بدل شوند، می‌خورند. داستان نمایش در اروپای جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد و روایتگر یک عکاس جنگ است که از مرگ یک عکاس جوان دیگر سوءاستفاده کرده و عکس‌های او را به نام خودش به ثبت می‌رساند و از این طریق مشهور می‌شود.

 

ارسال نظر