نمایشگاهی از آثار قربانیان اسیدپاشی

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۲۰۴
نمایشگاهی از آثار قربانیان اسیدپاشی

چهارمین نمایشگاه «هویت» با ارایه آثار چند تن از قربانیان اسیدپاشی و معلولان جسمی و حرکتی از اول بهمن ماه در موزه رضا عباسی برگزار می‌شود.

محسن مرتضوی، برگزارکننده این نمایشگاه، با اعلام این خبر، اظهار کرد: چهارمین نمایشگاه «هویت» با همکاری انجمن حمایت از قربانیان اسید پاشی و معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی تهران، به مدت پنج روز در موزه رضا عباسی، برگزار می‌شود. او با بیان اینکه این نمایشگاه شامل آثار هنری سفال، معرق، منبت و آثار حجمی چوبی است، یادآور شد: معصومه عطایی، آرزو هاشمی نژاد، فاطمه قاسمی‌و محسن مرتضوی از هنرمندان قربانی اسیدپاشی هستند که آثارشان به همراه آثار ۱۵ نفر از هنرمندان معلول جسمی و حرکتی ارایه شده است. همچنین ۱۰ تن از استادان و هنرمندان رشته‌های معرق، منبت، مجسه و پیکرتراشی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. مرتضوی به ایسنا گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف انجمن این است که به تمام اقشار آسیب‌دیده جامعه کمک کند و صدای آنها را از طریق هنر به گوش جامعه برساند. اینکه اعلام کند کسانی که کمک‌یاب یا قربانی اسید پاشی‌ هستند پا به پای افراد دیگر جامعه و هنرمندان کار می‌کنند. یکی از دلایلی که این نمایشگاه به صورت مشترک میان استادان این رشته‌ها و کمک‌یاب‌ها و قربانیان اسیدپاشی برگزار شده، این است که بگوییم تفاوتی میان آنها وجود ندارد.

این نمایشگاه از اول تا پنجم بهمن ماه از ۱۰ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر در سالن گالری‌های موزه رضا عباسی برگزار می‌شود. بخش موزه رضا عباسی در حال حاضر به دلیل انجام مرمت تعطیل است.

 

ارسال نظر