از ریاست مهرجویی تا 2 جایزه برای ایران در هندوستان

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۲۰۳
از ریاست مهرجویی تا 2 جایزه برای ایران در هندوستان

مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم «دیوراما» در کشور هند با اعطای جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد به فیلم «رونا، مادر عظیم» ساخته برادران محمودی برگزار شد.

در این رویداد سینمایی که از ۱۴ تا ۲۰ ژانویه (۲۴ تا ۳۰ دی ماه) در شهر دهلی نو برگزار شد، داریوش مهرجویی سینماگر ایرانی ریاست هیات داوران بخش رقابتی را بر عهده داشت و فیلم «رونا، مادر عظیم» به کارگردانی جمشید محمودی با فیلم‌هایی از برزیل، اتریش، ترکیه، چین، اسپانیا، تونس، الجزایر و ... رقابت داشت. در نهایت فیلم «رونا، مادر عظیم» جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را برای محسن تنابنده به ارمغان آورد و هیات داوران پس از یک فیلم برزیلی، جایزه دوم بهترین فیلم جشنواره را نیز به فیلم «رونا، مادر عظیم» اعطاء کردند.

این جشنواره در چهار بخش فیلم‌های بلند بین‌الملل، فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های سینمای هند و فیلم‌های مستند برگزار شد و مژگان ترانه بازیگر و کارگردان ایرانی نیز یکی از داوران بخش فیلم‌ کوتاه جشنواره «دیوراما» بود. داریوش مهرجویی علاوه بر حضور به عنوان رییس هیات داوران، به پاس یک عمر فعالیت هنری در عرصه سینما تقدیر شد و جایزه یک عمر دستاورد هنری دریافت کرد که با نمایش برخی آثار وی از جمله «گاو»، «درخت گلابی»، «هامون»، «اجاره نشین‌ها» و «لیلا» در این جشنواره همراه بود.

 

ارسال نظر