گردش خانم‌های چینی‌ در یزد

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۲۰۱
گردش خانم‌های چینی‌ در یزد

در راستای برگزاری تورهای آشناسازی کشورهای دیگر با شهر جهانی یزد، این‌بار نوبت به چینی‌ها رسیده تا طی سفر به یزد در جهت توسعه شهر جهانی در حوزه گردشگری کمک کنند. به دعوت میراث فرهنگی استان یزد، دعوت‌نامه‌هایی به کشورهای مختلف ارسال شد و از تورهای مختلف آنان برای آشنایی دومین شهر جهانی دعوت شد که تاکنون یزد میزبان چندین تور از کشورهای مختلف دنیا بوده است. تورهای آشناسازی که به منظور شناخت زیرساخت‌ها و فرصت‌های گردشگری و راهکارهای توسعه‌بخش انجام می‌شود اولین‌بار با حضور مدیران شرکت‌های تور اپراتور خارجی با حضور 13 کشور هلند، فرانسه، استرالیا، اتریش، مکزیک، اسپانیا، بلژیک، پرتغال، برزیل، روسیه، الجزایر و آرژانتین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تورهای گردشگری ایران آغاز شد.

تور گردشگری خبرنگاران اسپانیایی در این شهر جهانی از دیگر تورهای گردشگری آشناسازی بود که منجر به انتشار و معرفی یزد در مجله نیویورک تایمز شد.

اکنون نیز فعالان گردشگری چینی در راستای کمک به توسعه شهر جهانی در زمینه گردشگری و معرفی آن به مردم جهان از راه‌های فرهنگی وارد یزد شدند. هما خورشیدی، سرپرست معاونت گردشگری اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی استان یزد در این باره با اشاره به توسعه فعالیت چینی‌ها با حضور فرهنگیان این کشور در شهر جهانی یزد، به ایسنا گفته، گروه 35 نفره فعالان حوزه فرهنگی کشور چین در سفری یک روزه به استان یزد از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری این استان بازدید کردند. او افزود: این گروه چینی که به منظور توسعه همکاری‌های خود در حوزه فیلم، گردشگری و دانشگاهی به ایران سفر کردند، در اقامت یک روزه خود در استان یزد از اماکن تاریخی نظیر مسجد جامع، آتشکده زرتشتیان و بافت تاریخی بازدید کردند. خورشیدی با اشاره به اهدای هدایایی به رسم یادبود به این گروه، تصریح کرد: علاوه بر توزیع بروشور و دیگر اقلام شامل اطلاعات گردشگری استان توسط این اداره کل بین اعضای گروه توزیع شد.

او با اشاره به سهم گسترده کشور چین در بازار جهانی گردشگری، گفت: برگزاری تورهای آشناسازی و تعامل بیشتر با این کشور می‌تواند زمینه معرفی استان و شهر جهانی یزد را در میان مقاصد گردشگری بیش ‌از پیش فراهم آورد. سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به اقامت 250 هزار گردشگر در اقامتگاه‌های یزد، گفت: طی هشت ماهه نخست امسال بیش از 70 هزار گردشگر خارجی و 180 هزار گردشگر داخلی در مکان‌های اقامتی استان اسکان گرفتند.

هما خورشیدی با اشاره به وضعیت مراکز اقامتی یزد اظهار کرد: انواع واحدهای اقامتی با سبک‌های سنتی و مدرن در یزد شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه مسافر هستند که جزو زیرساخت‌های گردشگری استان محسوب می‌شوند. وی با اشاره به تاثیر برگزاری رویدادهای متنوع گردشگری و وضعیت خوب آب و هوای یزد در پاییز امسال، اظهار کرد: شاهد موفقیت‌هایی در جذب گردشگران داخلی بودیم بطوری که ضریب اشغال اقامتگاه‌های استان متناسب با سلایق گردشگران در اقامت آنها، نسبت به ماه‌های قبل افزایش محسوس داشت. او افزود: این آمار صرفا مربوط به اسکان در واحدهای اقامتی است و شامل مسافران عبوری از استان یا گردشگرانی که در دیگر مکان‌ها در استان اسکان یافتند، نمی‌شود. سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد را با رویکرد فعلی توسعه گردشگری داخل با محوریت معرفی مناطق کمتر شناخته شده عنوان کرد و گفت: برگزاری رویدادهای گردشگری مانند جشن یلدا، جشنواره زردک خرانق، جشنواره غذایی مهریز، جشنواره انار به ویژه در مناطق کمتر شناخته شده، تاثیر قابل توجهی در جذب گردشگران داخلی داشته، از طرفی در معرفی محصولات روستایی و اقتصاد این مناطق نیز بسیار تاثیرگذار بوده است. خورشیدی خاطرنشان کرد: استان یزد در مجموع 72 هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر، 86 اقامتگاه بوم‌گردی و 18 اقامتگاه سنتی دارد که از ابتدای سال جاری تاکنون 250 هزار گردشگر در آنها اقامت کرده‌اند.

 

ارسال نظر