جایزه جهانی عکاسی برای «خبر فوری»

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۰۱:۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۳۸۱۲۰
جایزه جهانی عکاسی برای «خبر فوری»

مهدی امیری، عکاس ایرانی که موفق به کسب جایزه جهانی «سینه بوک» شده است، درباره این جایزه و ویژگی‌های مجموعه عکس «خبر فوری» توضیحاتی ارایه کرد.

جایزه جهانی «سینه بوک» هفته گذشته به یک عکاس ایرانی رسید. مهدی امیری که با اثر خود با عنوان «خبر فوری» در این رویداد شرکت کرده بود و توانست جایزه نخست را از آن خود کند.

 کمپانی سینه بوک فعال در زمینه تولیدات سینمایی، فیلمنامه و کتاب داستان‌های سینمایی، این مسابقه سالانه را در راستای ترویج پروژه‌های سینمایی با نگاه عکاسانه در سراسر دنیا برگزار می‌کند و هر عکاس متقاضی شرکت باید فیلمنامه‌ای را با استاندارهای جهانی نوشته و طوری عکاسی کند که با دیدن ۶۰ فریم عکس، مفهوم کامل داستان سینمایی به تصویر کشیده شود و تمامی تکنیک‌های کارگردانی، نورپردازی، کادر‌بندی و اصول عکاسی در آن مشهود و حفظ شود. پروژه عکس سینمایی «خبر فوری » (Breaking News) توسط سیدمهدی امیری انجام شده و نوشتن فیلمنامه، دکوپاژ، کارگردانی، نورپردازی، عکاسی و ادیت این پروژه نیز کار خود اوست، که در تاریخ ۸ ژانویه از سوی هیات انتخاب کمپانی cine-books جایزه بزرگ و مقام اول مسابقه را کسب کرد.

مهدی امیری درباره سابقه حرفه‌ای خود در حوزه عکاسی به خبرنگار مهر گفت: عکاسی حرفه‌ای را از سال ۱۳۷۹ در یک خبرگزاری آغاز کردم و در بیش از ۵۰ رویداد ملی و بین‌المللی عکاسی، حضور داشتم. همزمان به فیلمسازی هم مشغول بودم.

 فارغ التحصیل رشته عکاسی از هنرستان دکتر قندی مشهد هستم و درجه هنری هم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌ام.

 امیری درباره فرآیند حضور پروژه «خبر فوری» در رویداد «سینه بوک» ادامه داد: کمپانی سینه بوک فعال در تولیدات سینمایی، فیلمنامه و کتاب در کشور اوکراین فراخوانی را در سطح جهانی برای تولید اثر سینمایی با نگاه عکاسانه انتشار داد که پروژه «خبر فوری» را پس از نوشتن فیلمنامه در قالب ۶۰ فریم عکس، عکاسی و با زیرنویس دیالوگ به این جشنواره ارسال کردم.

او افزود: از بین ۴۰ اثر فینال و ۱۵ اثر کاندیدای جایزه بزرگ جهانی این رویداد خوشبختانه توانستم مقام اول را کسب کنم.

پیش از این کاندیدای جایزه محمد آل‌مکتوم کشور امارات در سال ۲۰۱۲ شده بودم و به عنوان نماینده ایران در نمایشگاه رمضان در امارات هم حضور داشتم.

 

ارسال نظر