طارمی - سردار؛ خاطره‌انگیز مثل دایی و خداداد

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۱:۰۵:۵۴
کد خبر: ۱۳۷۷۰۱
طارمی - سردار؛ خاطره‌انگیز مثل دایی و خداداد

آمادگی و هماهنگی زوج طارمی- آزمون خاطرات دایی و خداداد عزیزی در خط حمله تیم ملی را زنده کرده است.

  زوج طارمی- سردار؛ یاد تیم ملی پر از خاطره 98

ایران را زنده می‌کنند. اوج خاطره تیم ملی 98، گل خداداد عزیزی روی پاس گل علی دایی است. عابدزاده بازی را به گردش در می‌آورد، دایی با استفاده از توانایی سرزنی، موقعیت خوبی را برای زوج هجومی خودش یعنی خداداد عزیزی فراهم می‌کند و خداداد آن گل تاریخی را وارد دروازه استرالیا می‌کند. حالا امروز در جام ملت‌های آسیا 2019، طارمی و آزمون در خط آتش تیم ملی کنار هم بازی می‌کنند.

  پسران نیک کی روش؛ هماهنگ مثل دایی و خداداد

سردار آزمون پیش از این در خصوص زوج هجومی خود، مهدی طارمی گفته بود: «من کنار مهدی خیلی راحتم. او در حین بازی با بازیکن کناریش صحبت می‌کند و خواسته‌هایش را هماهنگ می‌کند. »

مهدی طارمی هم همواره نشان داده رابطه خوبی با آزمون داشته و در بازی‌های اخیر خود نشان داده که هماهنگی او باسردار آزمون می‌تواند آهنگ هجومی تیم را افزایش دهد. مهدی طارمی در بازی اول مقابل یمن 2 گل به ثمر رساند و شانس هتریک هم داشت و آزمون با یک گل از زمین مسابقه خارج شد.در بازی دوم برابر ویتنام هر چند زننده هر دو گل سردار آزمون بود اما در صحنه گل اول طارمی کمی عقب‌تر آماده بود تا توپ را وارد دروازه کند این یعنی اینکه این دو به خوبی از نحوه حرکتی و قرارگیری در صحنه‌ها خطرناک شناخت متقابلی دارند و با تقسیم کاری که انجام می‌دهند شانس گلزنی تیم ملی را افزایش می‌دهند. هر چند طارمی درباره کاهش گل زده تیم ملی نسبت به بازی یمن گفت: « یمن یک مقدار بازتر بازی می‌کرد. »

  رقابت برای آقای گلی

سردار با سه گل در صدر جدول گلزنان جام ملت‌های آسیا 2019 قرار دارد و مهدی طارمی با دوگل در رده دوم قرار دارد این دو شانس آقای گلی ایران را در این رقابت‌ها افزایش می‌دهند. سردار آزمون درباره شانس آقای گلی گفته: مهم موفقیت تیم است. مهم نیست چه کسی آقای گل می‌شود یا چه کسی گل می‌زند یا نمی‌زند. همین که بازی را ببریم کافی است. به گزارش ایلنا، علی دایی در جام ملت‌های آسیا 1996، 8 گل به ثمر رسانده که بیشترین تعداد گل زده در یک دوره جام ملت‌های آسیا است. ستاره ستابق تیم ملی کشورمان یکی از چهار بازیکنی است که در یک مسابقه جام ملت‌های آسیا 4 گل در یک بازی به ثمر برساند. علی دایی با 14 گل زده در مجموع رقابت‌های جام ملت‌های آسیا رکورددار گلزنی است. حالا سردار و طارمی تمام تلاش خودشان را می‌کنند ضمن موفقیت تیم ملی به رکوردهای علی دایی برسند. رویای رسیدن به هشت گل در مسیر قهرمانی جام ملت‌های آسیا زیاد هم دور از دسترس نیست اگر کمی چاشنی دقت زمینه کار خط آتش تیم کی روش باشد.

  باور کی‌روش به توپچی‌ها

در پایان بازی با ویتنام کی روش از بازی خوب طارمی تعریف کرد و در خصوص سردار گفت: «او بازی به بازی بهتر می‌شود. سردار بازی به بازی بهتر می‌شود.» پیش از این هم همواره کی روش فرصت خوبی در اختیار طارمی_ آزمون قرار داده به خصوص اینکه شاید اگر کس دیگری جای آزمون بود و در پایان جام جهانی از تیم ملی خداحافظی می‌کرد تا پایان کار سرمربی پرتقالی در تیم ملی ایران به اردوی تیم ملی دعوت نمی‌شد. کما اینکه تجربه خداحافظی برای قوچان نژاد رخ داد و او فرصت حضور دوباره در لیست کی‌روش را پیدا نکرد. اعتقاد کی روش در زمین مسابقه به این دو بازیکن باعث شده فشار روی سکوها و هواداران تیم ملی کمتر روی آنان اثر بگذارد چون که زوج پسران نیک کی‌روش به ثبات جایگاه خود در تیم ملی باور دارند و برای جواب اعتماد کی روش تمام توانشان را به کار می‌گیرند. با این تفاسیر طارمی- سردار را می‌توان توپچی‌های خط آتش کی‌روش خواند.

 

ارسال نظر