ایستگاه

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۰۰:۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۳۷۶۲۱
ایستگاه

 «قسمت بالا» در راس باکس‌آفیس امریکا

با اکران کمدی درام «قسمت بالا» با بازی برایان کرانستون و کوین هارت این فیلم موفق شد تا راس باکس‌آفیس امریکا را به تصرف خود درآورد.

به گزارش ورایتی، فروش ۱۹.۵ میلیون دلاری فیلم «قسمت بالا» در نخستین آخر هفته اکرانش آن را در راس باکس‌آفیس امریکا جای داد. این فیلم که محصول STXفیلمز است با نمایش در ۳۰۸۰ سالن سینما این موفقیت را کسب کرد و موفق شد تا «آکوامن» را به مکان دوم براند. تجربه موفق قبلی این کمپانی فیلمسازی «مامان‌های بد» بود که با فروش ۲۳.۸ میلیون دلار جایگاه سوم را کسب کرده بود. «قسمت بالا» بازسازی یک فیلم پرفروش فرانسوی است که با بازی کرانستون در نقش یک معلول حرکتی ثروتمند ساخته شده و هارت در نقش مردی بیکار با سابقه مجرمانه است که برای کمک به وی استخدام شده است. نیکول کیدمن، جولیانا مارگولیس و آجا نائومی کینگ دیگر بازیگران این فیلم هستند. نیل برگر کارگردانی فیلم را انجام داده است. این فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز ۳۹ درصد را کسب کرده است. «آکوامن» محصول دی‌سی نیز مجبور شد تا در چهارمین هفته نمایشش با فروش ۱۵.۴ میلیون دلار به جایگاه دوم اکتفا کند. این آخر هفته نخستین هفته‌ای بود که این فیلم از زمانی که اکران شد، به جایگاهی کمتر از نخست رضایت داد. این فیلم تاکنون ۲۷۵ میلیون دلار در امریکا فروش کرده و فروش آن در خارج از امریکا تا جمعه بیش از ۷۱۳ میلیون دلار بود.

بخت خوش «دله‌دزدها» ادامه دارد

«دله‌دزدها» موفق شد جایزه فیپرشی بهترین فیلم خارجی زبان را از جشنواره فیلم پالم اسپرینگز در کالیفرنیا کسب کند. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز برندگان خود را دیروز معرفی کرد و از فیلم تحسین شده منتقدان یعنی «دله‌دزدها» با اهدای جایزه بهترین فیلم خارجی زبان تقدیر کرد.

این جشنواره که از ۳ ژانویه شروع شده و تا دوشنبه ۱۴ ژانویه به کار خود ادامه می‌دهد، ۲۲۶ فیلم را از ۷۸ کشور جهان به نمایش گذاشت. در مراسم دیشب جایزه فیپرشی برای بهترین فیلم خارجی زبان این جشنواره را «دله دزدها» ساخته هیروکازو کورئیدا از ژاپن از آن خود کرد. این فیلم که برنده نخل طلای هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن شده، تاکنون جوایز متعددی کسب کرده است.

جایزه فیپرشی بهترین بازیگر مرد فیلم خارجی زبان نیز به مارچلو فونته برای فیلم «مردسگی» از ایتالیا رسید. جایزه فیپرشی بهترین بازیگر زن فیلم خارجی زبان نیز جوآنا کولیگ برای «جنگ سرد» از لهستان از آن خود کرد. «سوفیا» محصول مشترک فرانسه و قطر به کارگردانی مریم بنم‌برک نیز جایزه بهترین صدا/ بهترین تصویر را به خانه برد. در این بخش از «خالص» محصول ترکیه به کارگردانی علی وطن‌سِوِر تجلیل شد. جایزه جان شلزینگر نیز به فیلم «ناوگان شبح» به کارگردانی شنون سرویس و جفری والدرون اهدا شد و از «وان‌های حمام در برادوی» ساخته داوا وایسن‌انت تقدیر شد. برندگان جوایز منتخب تماشاچیان برای بهترین فیلم بلند داستانی و مستند امروز دوشنبه اعلام می‌شود.

 

ارسال نظر