شخصیت‌های شکسپیر در منهتن زنده می‌شوند

۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۰۰:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۷۳۶۳
شخصیت‌های شکسپیر در منهتن زنده می‌شوند

میکاییل شهرستانی کارگردان و بازیگر «آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن» با اشاره به ویژگی‌های این اثر عنوان کرد این نمایشِ تک پرسوناژ، ترکیبی از تئاتر و سینما خواهد بود.

میکاییل شهرستانی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره روی صحنه بردن نمایش «آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن» به مهر گفت: از چند وقت قبل طرحی در ذهن داشتم که آن را با نیما مهر که از سال‌ها قبل علاقه‌مند بودیم با هم کاری را اجرا کنیم در میان گذاشتم و طی چندبار بازنویسی و گپ و گفت نمایشنامه توسط وی آماده شد که من آن را به اداره کل هنرهای نمایشی ارایه دادم.

او ادامه داد: خوشبختانه مدیریت تئاتر شهر با من همکاری داشت و با اجرای این نمایش موافقت کرد و چون متمایل بودم که قبل از آغاز جشنواره تئاتر فجر کارم اجرا شود سالن چهارسو را در اختیارم قرار دادند بنابراین بعد از ۵ سال که در تئاتر دولتی نمایشی را به صحنه نبرده بودم، قرار است از ۱۹ دی ماه «آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن» را در تئاترشهر اجرا کنم. شهرستانی که علاوه‌بر کارگردانی تنها بازیگر این نمایش نیز است درباره داستان اثر توضیح داد: «آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن» درباره یک هنرپیشه بازنشسته است که در نظام فرهنگی یک سیستم غلط مورد بی‌مهری قرار گرفته و به قول خودش نفرین شده است و ارزش‌های باطنی‌اش اجازه بروز پیدا نکرده‌اند.

 او همیشه آرزو داشته که آثار شکسپیر را اجرا کند اما الان با توجه به شرایط مجبور است در خیابان‌ها کارهایش را ضبط کند و برای دخترش که ۲۰ سال است او را ندیده بفرستد تا بهانه‌ای برای دیدار آخر با او بیابد.

 

ارسال نظر