تولید یک آلبوم پس از ۱۱ سال مهاجرت

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۲۹۳
تولید یک آلبوم پس از ۱۱ سال مهاجرت

نشست خبری گروه موسیقی «سماع» به سرپرستی محمدجواد ضرابیان روز سه‌شنبه ۱۸ دی ماه با حضور دست اندرکاران این اجرای زنده در تالار امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

دست‌اندرکاران گروه موسیقی «سماع» به سرپرستی محمدجواد ضرابیان روز سه‌شنبه ۱۸ دی ماه طی یک نشست خبری در سالن امیر حسین فردی حوزه هنری، به تشریح تازه‌ترین برنامه‌های خود برای رونمایی از آلبوم و اجرای کنسرت پرداختند.

محمدجواد ضرابیان سرپرست گروه موسیقی «سماع» که کمتر از چهارماه است به کشور بازگشته است، در ابتدای این نشست خبری با اشاره به روند تولید آلبوم تازه این گروه اظهار کرد: این اثر مشتمل بر آنسامبل سازهای موسیقی ایرانی است که قطعات آن از دستگاه شور آغاز می‌شود و به دستگاه همایون نیز ادامه پیدا می‌کند.

 این کار یک اثر پیوسته است که امیدوارم بتواند مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

این آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان در ادامه این نشست رسانه‌ای تصریح کرد: ما یک تیم هستیم که هیچ هنرمندی بر دیگری ارجحیت ندارد. بنابراین دوست ندارم در این چارچوب روی من تمرکز کنید.

ضرابیان درباره نحوه همکاری خود با همایون شجریان در سال‌های گذشته و انتخاب اشکان کمانگری برای تولید آلبوم جدید گروه سماع گفت: درست است که همایون شجریان با آلبوم «نسیم وصل» معرفی شد اما نمی‌توانم بگویم او با اثر من معروف شد.

 چون وی قابلیت‌های زیادی در حوزه خوانندگی دارد که واقعا در معرفی خودش به او کمک کرد. در مورد اشکان کمانگری هم باید بگویم که هنوز نمی‌توانم درباره نحوه استقبال مخاطبان از صدای او چیزی را عنوان کرد. اما فقط می‌توانم بگویم چون کارهای من دلی است و صدای اشکان هم دارای قابلیت‌های زیادی است می‌توانم به استقبال مخاطبان از این اثر موسیقایی امیدوار باشم.

او درباره جزییات دیگر آلبوم هم بیان کرد: ما هنوز زمان خاصی را برای تولید آلبوم نمی‌توانیم اعلام کنیم. اما با توجه به اینکه من سفری در پیش دارم ضرورت دارد که کارهای مربوط به ضبط هرچه زودتر انجام پذیرد.

 درباره کنسرت‌ها هم باید بگویم که هنوز جزییات دقیقی در این زمینه وجود ندارد اما بطور حتم بعد از تولید و انتشار جزییات بیشتری را به شما عزیزان اعلام می‌کنم.

ضرابیان درباره نحوه همکاری خود با اشکان کمانگری و مرکز موسیقی حوزه هنری گفت: همیشه دوستان جوان هنرمند در عرصه موسیقی کارهای خود را به من ارایه می‌کردند و وقتی من صدای اشکان کمانگری را شنیدم بسیار لذت بردم.

البته قرارداد اصلی من با آقای اشکان کمانگری است و اینکه حالا حوزه هنری هم در کار است باید از آقای کمانگری بپرسید که بخش اجرایی کار به عهده اوست.

 

ارسال نظر