«راز پنهانِ» سیاوشان امروزی

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۵:۴۷
کد خبر: ۱۳۶۸۸۷
«راز پنهانِ» سیاوشان امروزی

کارگردان نمایش «راز پنهان» با اشاره به اینکه این نمایش اسطوره سیاوش را به شیوه‌ای مدرن روایت می‌کند، عنوان کرد در این اجرا از هیچ کلمه غیرفارسی استفاده نشده است. داود اسدالهی کارگردان «راز پنهان» که اجرای عمومی خود را از ۲۸ آذر ماه در خانه نمایش اداره تئاتر آغاز کرده است در گفت‌وگو با مهر گفت: خوشبختانه تا امروز شاهد استقبال خوب مخاطبان بوده ایم اما کمی هم از تماشاگران تئاتر دلخورم چون انتظار دارم بیشتر از این از نمایش استقبال کنند چون «راز پنهان» یک اثر کاملا ایرانی است که به جرات می‌توانم، بگویم حتی یک کلمه غیرفارسی در دیالوگ‌های نمایش به کار برده نمی‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر در شرایطی به سر می‌بریم که در هر دخمه‌ای سالن تئاتر زده‌اند و نمایش‌هایی سخیف که از هر ترفندی برای خنداندن تماشاگران استفاده می‌کنند روی صحنه می‌روند در حالی که «راز پنهان» یک اثر کاملا ایرانی درباره شاه بیت شاهنامه یعنی اسطوره سیاوش است و من امیدوارم خانواده‌ها، فرزندانشان را هم به دیدن این نمایش بیاورند تا با زبان سلیس و درست فارسی آشنا شوند. به گفته وی، در این نمایش داستانی براساس یکی از اسطوره‌های شناخته شده ایرانی با نگاهی جدید روایت می‌شود.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: نمایش بدون تغییر داستان اصلی که در شاهنامه آمده است با تلفیق شیوه اجرای سنتی و مدرن به صحنه می‌رود و از هنر پرده خوانی و نقالی و حرکات فرم در اجرا بهره گرفته شده است.

 در طراحی صحنه نمایش چهار تیرک صحنه تعبیه شده و چهار نفر از بازیگران فرم به عنوان نمادی از سیاوشان امروزی به این تیرک‌ها

بسته شده‌اند.

 

ارسال نظر