کی‌روش: کروکودیل‌ها نباید به تیم ملی نزدیک شوند

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۲:۲۷
کد خبر: ۱۳۶۸۸۳
کی‌روش: کروکودیل‌ها نباید به تیم ملی نزدیک شوند

سرمربی تیم ملی گفت: وقت آن است که حمایت کامل دوستان خودمان را از تیم ملی داشته باشیم، حمایت‌های واقعی که باعث آرامش بازیکنان بشود.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران صبح چهارشنبه و پیش از ترک قطر درباره اردوی تیم ملی پیش از آغاز جام ملت‌ها گفت: از عملکرد بازیکنان ایران بسیار خوشحال هستم، شاهد روحیه جنگجویانه، انگیزه بالا و تعهد تیمی تک تک بازیکنان در چند روز گذشته بودیم.

او ادامه داد: ۵ روز قبل از آغاز جام وقت آن است که حمایت کامل دوستان خودمان را داشته باشیم؛ حمایت‌های واقعی که باعث آرامش بازیکنان بشود زیرا این حمایت مهم‌ترین فاکتور برای آرامش بازیکنان پیش از بازی با یمن است.

کی‌روش اظهار کرد: بسیار فروتنانه پا به مسابقات می‌گذاریم و روح‌مان و قلب‌مان و تمرکزمان برای بازی با یمن است. نقاط قوت خود را می‌دانیم و باید با کمال فروتنی تمام انرژی خودمان را برای بازی با یمن بگذاریم.

او ادامه داد: مطلب دومی که می‌خواهم بگویم این است که بازیکنانم باید با تمرکز کامل و با هزار درصد از تمرکزشان پا به میدان بگذارند و اگر بخواهیم این کار را در مسابقه اول‌مان مقابل یمن انجام شود، باید آقای تاج از اتفاقات گذشته درس گرفته باشند و بدانند دوستان واقعی تیم ملی چه کسانی هستند و چه کسانی تیم ملی را حمایت می‌کنند. چون می‌دانیم بعضی‌ها می‌خواهند آرامش و تمرکز تیم ملی به هم بخورد و الان زمان این نیست که کروکودیل‌ها به تیم ملی نزدیک شوند. آقای تاج با توجه به اختیاراتی که دارند نباید بگذارند چنین اتفاقاتی بیفتد. سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار هستید تا قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به‌دست آورید؟ گفت: فکر می‌کنم قهرمانی خواسته‌ بجا و ‌بحقی است. هر ۲۴ تیمی که پا به این میدان گذاشته رویا و آرزویی دارند. ایران هم رویای خودش را دارد. البته باید بدانید تمام تمرکز ما روی بازی اول‌مان مقابل یمن است و بعد دو بازی بعدی‌مان در مرحله گروهی که وظایف دیگری را نسبت به آن‌ بازی‌ها داریم. احتیاجی نیست یادآوری کنم ولی تیم ملی ایران در چهل سال گذشته نتوانسته به قهرمانی دست پیدا کند. شاید در پانزده سال گذشته بدترین نتایج  را کسب کرده باشد و دلایلی دارد که ایران نتوانسته در این چهل سال غیر از سطح باشگاهی به قهرمانی آسیا برسد و آن دلیل این است که بامشکلاتی پیش رو بوده و تیم ملی ایران در چهل سال گذشته با آنها روبه‌رو بوده است. باید با فروتنی پا به این مسابقات بگذاریم. او ادامه داد:‌ بعضی‌ها فراموش کردند وقتی پا به ایران گذاشتند، مردم از بازی برابر بحرین به لرزه و واهمه می‌افتادند ولی ما امروز در این مسابقات هستیم و باید با فروتنی پا به این میدان بگذاریم. سه تیمی که شانس اصلی برای حضور در مرحله نیمه نهایی هستند کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا هستند. آنها یک کارت اعتباری برای حضور در آن مرحله دارند و ما هم تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا به این مرحله برسیم. اگر این سه کشور نامبرده شانس اصلی قهرمانی هستند بدین علت است که در چهل سال گذشته سرمایه گذاری عظیمی در امکانات، ساخت استادیوم و فوتبال پایه، ساخت زمین‌های مختلف برای تیم‌هایی که دارند و دوره‌های مربیگری داشتند و به همین دلیل آنها مدعی قهرمانی هستند. اگر این مطلب را زیر پا بگذاریم، نسبت به فوتبال صادق نیستیم. نشان‌دهنده این است که فوتبال دروغ می‌گوییم و ما در تیم ملی به فوتبال دروغ نمی‌گوییم. کی‌روش در پایان گفت: تنها یک جایگاه برای حضور در نیمه نهایی باقی می‌ماند و ما هم تلاش می‌کنیم این جایگاه را به دست آوریم. البته عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر و ازبکستان خواهند جنگید  تا این جایگاه را به‌دست آورند. در آخر باید عرض کنم که بیاید از بازی اول‌مان در مرحله گروهی لذت ببریم و رو به جلو حرکت کنیم. تیم خوبی داریم و شانس خوبی در این رقابت‌ها داریم.

 

 

ارسال نظر