اثر یک میلیاردی «پیلارام» در حراج تهران

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۰۱:۰۵:۵۴
کد خبر: ۱۳۶۶۳۹
اثر یک میلیاردی «پیلارام» در حراج تهران

اثری از فرامرز پیلارام از سوی خانواده این هنرمند فقید دی ماه سال جاری در دهمین حراج تهران عرضه می‌شود.

علی پیلارام فرزند فرامرز پیلارام درباره اثر پدرش که در دهمین حراج تهران عرضه می‌شود به خبرنگار مهر گفت: این اثر از جمله آثار نقاشی‌خط این هنرمند است که مربوط به سال ۱۳۵۶ و دوره‌های آخر کارهای پیلارام است که در ابعاد ۲ متر در یک متر و ۳۰ سانتی‌متر کار شده است.

او برآورد قیمت پایه این اثر را ۸۰۰ تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد. علی پیلارام مجموع آثار این هنرمند را بالغ بر هزار اثر شامل طراحی، نقاشی خط و مجسمه ذکر کرد که در طول دهه ۴۰ تا اوایل دهه ۶۰ خلق شده و برخی از این آثار در اختیار خانواده او و بخش دیگری از آنها نیز در اختیار موزه‌های داخلی، خارجی و مجموعه داران است.

 فرزند فرامرز پیلارام درباره برگزاری حراج تهران بیان کرد: با توجه به برگزاری حراج‌های بین‌المللی در منطقه خاورمیانه و سهم بزرگ ایران در این حراجی‌ها، هنرمندان ایرانی هم نیاز به برگزاری یک حراجی داخلی در سطح حراجی‌های بین‌المللی داشتند که حراج تهران در جهت رفع این نیاز با مدیریت و تیم حرفه‌ای کارش را آغاز کرده و به اعتقاد من در هر دوره رشد کرده است. وی در پایان دیدگاه خود را درباره حراج تهران و فعالیت اقتصادی آن اینگونه بیان کرد: حراج تهران در کنار تاثیری که بر بهبود اقتصاد هنر ایران در داخل کشور دارد، فرصتی را برای بازدید از یک نمایشگاه بزرگ شامل آثاری از بهترین هنرمندان ایرانی فراهم می‌کند.

فرامرز پیلارام چهره‌ای شناخته شده در میان موج نوسنت‌گرایی هنرمندان دهه ۱۳۴۰ ایران است که تاثیر بسزایی در شکل‌گیری مفهومی تازه در گستره نقاشی‌خط مدرن داشت.

 پیلارام در آثار اولیه‌اش، نقش‌مایه‌های هندسی را در تلفیق با فرم‌های فیگوراتیو، عناصر معماری مذهبی و نقش مهرهای کتیبه‌دار دستمایه کار خود قرار داد، اما در ادامه و در مسیر جست‌وجوهایش سراغ فرم‌ها و ترکیب‌بندی‌های حروف نستعلیق و شکسته‌نستعلیق در خوشنویسی ایرانی رفت.

 

ارسال نظر