ایستگاه

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۳۶۳۱۱
ایستگاه

برگ‌های جدیدی که «شیرشاه» در ۲۰۱۹  رو  می‌کند

یکی از مدیران ارشد دیزنی در مصاحبه‌ای به انتقادهای روزافزون هواداران درباره تکراری بودن نسخه لایواکشن پاسخ و درباره تکنیک ساخت متفاوت و عجیب پروژه «شیرشاه» توضیح داد. به گزارش مووی‌وب، کمی بیشتر از یک ماه پیش بود که تیزر لایواکشن «شیرشاه» منتشر شد؛ تریلری که تقریبا تمام سکانس‌های آن صرفا یک کپی سه بعدی و خوش رنگ و لعاب از انیمیشن اولیه بود و بسیاری را به این گمان انداخت که دیزنی قصد دارد تنها یک بازسازی فریم به فریم مدرن از نسخه کلاسیک «شیرشاه» ارایه کند ولی کمپانی دیزنی به هواداران «شیرشاه» قول داد که بازسازی لایواکشن این انیمیشن کلاسیک یک کپی نعل به نعل از انیمیشن محصول سال ۱۹۹۴ نخواهد بود و تفاوت‌هایی میان آنها وجود خواهد داشت.

جان فاورو فیلمساز و بازیگر امریکایی است که آخرین کارش کارگردانی «کتاب جنگل»، بازسازی انیمیشن کلاسیکی به همین نام محصول ۱۹۶۷ بود. این فیلم با فروش خیره‌کننده ۹۶۶ میلیون دلاری عملکردی فوق‌العاده داشت. فاورو در «کتاب جنگل» شیوه‌های سنتی و مدرن و تعاریف صنعت سینما از انیمیشن و لایواکشن را در هم آمیخت و اثری منحصر به فرد به وجود آورد که اسکار بهترین جلوه‌های ویژه را نیز برای این فیلم به همراه آورد. او حالا در جدیدترین پروژه خود یعنی «شیرشاه» نیز قصد دارد از همین تکنیک استفاده کند؛ روشی که برخلاف تصور عموم از فیلم‌های سه بعدی محصول کار کامپیوترهای فراوان نیست و بیشتر به شیوه سنتی از ضبط بازی بازیگران جلوی پرده‌های سبز رنگ حاصل می‌شود و بعدا جلوه‌های ویژه سنگینی روی آن اعمال می‌شود.

پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون در سال ۲۰۱۸

سایت آمازون به عنوان بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی آنلاین دنیا فهرست ۱۰ کتاب پرفروش سال ۲۰۱۸ خود را منتشر کرد. کتاب خاطرات «میشل اوباما» همسر «باراک اوباما» رییس‌جمهور سابق امریکا در رتبه نخست فهرست کتاب‌های پرفروش سال ۲۰۱۸ قرار گرفته است. این کتاب با عنوان «شایسته» تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون نسخه چاپی تنها در امریکا و کانادا فروش داشته است.  در رتبه دوم پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون در سال ۲۰۱۸ نیز کتاب خودیاری «صورتت را بشور دختر» نوشته «ریچل هالیس» قرار گرفته است. کتاب خودیاری کتابی است که با هدف آموزش حل مشکلات فردی به خوانندگان خود نوشته شده‌ است. این کتاب دارای ۲۰ فصل است و در هر فصل نویسنده به دروغ‌هایی می‌پردازد که ما در زندگی روزمره به خودمان می‌گوییم؛ به عنوان مثال از فردا آن کار را آغاز خواهم کردم ... چیزی که من را تعریف می‌کند وزن من است و ... در ادامه نویسنده به راه‌حل‌هایی اشاره می‌کند که برای عبور از هر یک از این موانع استفاده کرده است.  در رتبه سوم پرفروش‌های ۲۰۱۸ یک کتاب متعلق به کودکان قرار گرفته؛ کتاب «خر کج و کوله» نوشته «کریگ اسمیت» با تصویرگری «کاتز کاولی». این کتاب بر اساس ترانه‌ای نوشته شده که «کریگ اسمیت» در سال ۲۰۰۵ سروده است.

 

ارسال نظر