«خوزه مورینیو» از منچستر یونایتد اخراج شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۰۰:۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۳۵۸۲۷
«خوزه مورینیو» از منچستر یونایتد اخراج شد

سران باشگاه منچستریونایتد خوزه مورینیو را از سمت سرمربیگری این تیم برکنار کردند. به گزارش بی‌بی‌سی، باشگاه منچستریونایتد خوزه مورینیو را از سمت سرمربیگری این تیم برکنار کرد. این مربی کمتر از یک سال پیش قرارداد خود را با یونایتد تمدید کرده بود ولی نتایج ضعیف یونایتد با او باعث شد این باشگاه، دست به برکناری مورینیو بزند.  سرمربی پرتغالی در یونایتد موفق شد قهرمانی در جام اتحادیه، کامیونیتی شیلد و لیگ اروپا را به دست بیاورد و فصل قبل با این تیم نایب قهرمان لیگ برتر شد ولی در این فصل عملکرد ضعیف تیم او در لیگ برتر ادامه داشت. به این ترتیب بار دیگر مورینیو با یونایتد به فصل سوم نرسید. او همیشه در تیم‌های خود در فصل سوم مشکل داشته است و در چلسی نیز در فصل سوم مشکلات زیادی داشت و اخراج شد. او در رئال مادرید نیز در پایان فصل سوم بعد از مشکلات زیاد اخراج شد تا سندروم فصل سوم مورینیو ادامه داشته باشد. آمار مورینیو در یونایتد ۱۴۴ بازی، ۸۴ برد، ۳۲ تساوی، ۲۸ باخت بوده که نشان می‌دهد این تیم سرشناس در ۵۸.۳ مسابقات، پیروز میدان بوده است. گفته شده باشگاه یونایتد ۲۲ میلیون پوند غرامت را به این مربی پرداخت خواهد کرد.  رسانه‌های انگلیسی از ۳ گزینه به عنوان جدی‌ترین نامزدهای جانشینی مورینیو یاد کردند. بعد از برکناری مورینیو از هدایت یونایتد و حضور کریک به عنوان مربی موقت تا پایان فصل، تلاش مسوولان این باشگاه برای جانشینی مربی پرتغالی آغاز شد. در این بین یک نام بیش از هر کس دیگری شنیده می‌شود و آن هم زین الدین زیدان است. این مربی به صورت تلویحی آمادگی خودش را برای حضور در یونایتد به عنوان سرمربی اعلام کرده و بعد از حضور موفق در رئال مادرید باید ببینیم او هدایت رئال را بر عهده خواهد گرفت یا خیر. مائوریسیو پوچتینو یکی دیگر از گزینه‌هایی است که با توجه به حضور در لیگ برتر می‌تواند گزینه خوبی برای یونایتد باشد.‌گری نویل معتقد است بهترین گزینه برای جانشینی مورینیو، پوچتینو است و او می‌تواند سه اصل این باشگاه یعنی نحوه بازی، برنده شدن و استفاده از بازیکنان آکادمی را به خوبی اجرایی و مدیریت کند. آنتونیو کونته نیز که با چلسی توانست قهرمان لیگ برتر شود یکی دیگر از گزینه‌هایی است که این باشگاه در نظر خواهد داشت. همچنین فرانس فوتبال از رایان گیگز، مایکل کریک، لورن بلان، زیدان و پوچتینو به عنوان گزینه‌های جانشینی مورینیو خبر داده است.

به هر حال فعلا سرمربی موقت یونایتد تا پایان فصل مشخص شد و مایکل کریک تا پایان فصل هدایت منچستریونایتد را بر عهده خواهد داشت. دیلی میل گزارش داد که بعد از برکناری خوزه مورینیو سرمربی پرتغالی از یونایتد که به دلیل نتایج ضعیف صورت گرفت، مایکل کریک هافبک سابق شیاطین سرخ تا پایان فصل به صورت موقت هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت.

باشگاه یونایتد تایید کرد این مربی فعلا به صورت موقت عهده‌دار هدایت یونایتد خواهد بود و تلاش برای انتخاب مربی دایمی ادامه خواهد داشت تا سرمربی منچستریونایتد به صورت دایمی تا قبل از پایان فصل اعلام شود.  اولین حضور مایکل کریک به عنوان سرمربی منچستریونایتد، در بازی برابر کاردیف سیتی خواهد بود. تقابل با پاری سن ژرمن می‌تواند نقطه اوج کار این مربی باشد.

 

ارسال نظر