استقبال خارجی‌ها از طرح‌های ایرانی

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۰۰:۳۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۵۶۱۸
استقبال خارجی‌ها از طرح‌های ایرانی

رییس بازار فیلم مستند دوازدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» بیان کرد مهمانان خارجی از طرح های فیلمسازان ایرانی برای تولید مشترک استقبال کردند.

شیرین نادری رییس بازار فیلم مستند دوازدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» با اشاره به برگزاری این بازار گفت: این دوره از بازار فیلم مستند به خوبی برگزار شد و نمایندگانی از جشنواره های بین المللی و تلویزیون های کشورهای اروپایی مهمان بازار بودند که این حضور برای ما تجربه بسیار خوبی را به همراه داشت، علاوه برآن فرصت مناسبی برای فیلمسازان فراهم شد تا با روش های تولید مشترک بیشتر آشنا شوند.

او اظهار کرد: به عنوان مثال برونو بتاتی که از جمله داوران این دوره از جشنواره نیز هست، کارگاه آموزشی را درباره چگونگی جذب سرمایه و تولید مشترک برگزار کرد که اطلاعات قابل توجهی را در اختیار فیلمسازان قرار داد. وی در این کارگاه آموزشی بیان کرد که «در برابر هر یک خریدار فیلم، ۱۰ فروشنده وجود دارد» و تصور کنید چه رقابت سختی برای فروش آثار و یا جذب سرمایه برای تولید وجود دارد. نادری با اشاره به اینکه برنامه های این دوره از بازار بر اساس نیازهای موجود طراحی شد، به مهر گفت:  پیش از شروع جشنواره «سینماحقیقت» برای فیلمسازان بخش مسابقه و همه تهیه کنندگان و پخش کنندگان برنامه های بازار ارسال شد تا بتوانند از این برنامه ها نهایت استفاده را داشته باشند. او تاکید کرد: البته استقبال فیلمسازان از این برنامه ها بیشتر بود و تهیه کنندگان و پخش کنندگان در این برنامه ها کمتر حضور داشتند.

رییس بازار فیلم مستند دوازدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» ادامه داد: در این بازار مهمانان خارجی حضور داشتند و امکان لازم برای تهیه کنندگان، فیلمسازان و پخش کنندگان فراهم شد تا بتوانند با این افراد رو در رو ملاقات کرده و اگر پروژه ای داشتند، طرح خود را با مهمانان این دوره از بازار مطرح کنند تا شرایط برای سرمایه گذاری فراهم شود. وی تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر آمار عددی برای موفقیت هایی که در این جلسات بوجود آمده، نداریم اما بی شک بعد از پایان جشنواره اطلاعات دقیق مشخص می شود.

او تاکید کرد: بازار با هدف معرفی جشنواره ها، عرضه فیلم به جشنواره ها، تولید و سرمایه گذاری مشترک و خرید برگزار شد و امیدوارم بتواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد. نادری در پایان گفت: تعدادی پروژه تولید فیلم در کارگاه های آموزشی ارائه شد و خوشبختانه مورد استقبال مهمانان قرار گرفت از این رو قصد داریم طی جلسه ای که با حضور مهمانان برگزار می شود، شرایطی را فراهم کنیم تا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز بتواند در زمینه تولید مشترک حضور پیدا کند.

 

 

ارسال نظر