برایم نان و سکه پرتاب کنید

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۵۳۹
برایم نان و سکه پرتاب کنید

امین محمدی کارگردان و اجراگر پرفورمنس «حوض نقاشی» عنوان کرد این اجرا که یک هفته بدون وقفه ادامه خواهد داشت واکنشی به برخورد جامعه با هنر و هنرمند خواهد بود.

امین محمدی اجراگر و کارگردان پرفورمنس «حوض نقاشی» درباره اجرای این کار در گالری شرق گفت: پرفورمنس «حوض نقاشی» با اجرای من و آهنگسازی سیامک معین قرار است از روز جمعه ۲۳ آذر ماه ساعت ۱۷ در گالری شرق آغاز شود. در این پرفورمنس که تا روز پنجشنبه ۲۹ آذر ادامه خواهد داشت، بنا است بخشی از زندگی یک هنرمند و رفتار متقابل اجتماع با او و اثرش به تصویر کشیده شود. در این پرفورمنس که در طول هفته و شبانه روز، بی‌وقفه برگزار خواهد شد هدف معرفی واقعیت‌های زندگی یک هنرمند و رنجی است که برای خلق اثر به جان می‌خرد، رنجی که با اجر همراه نیست. او ادامه داد: پرفورمنس تلفیقی از هنر نمایش با درگیر کردن ذهن مخاطب است که می‌تواند نمایشی از تئاتر یا نمایشی از یک هنر دیگر باشد اما مخاطب در این نوع اجرا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر حذف شود پرفورمنس دیگر وجود ندارد. من در طول این یک هفته به صورت دایم در فضای پایین گالری روی پارچه‌ای سفید که کف زمین پهن شده است در قامت یک ماهی سیاه زندگی می‌کنم و تماشاگران در طبقه بالاتر دور نرده‌ای ایستاده‌اند و من را از بالا نظاره می‌کنند.

«حوض نقاشی» به صورت رایگان برگزار می‌شود اما در طول این یک هفته مخاطبان می‌توانند برای من سکه و نان پرتاب کنند. همچنین همگام با موسیقی که در فضا پخش می‌شود اتفاقاتی مثل پاشیدن رنگ از بالا روی سر پرفورمر، تغییر نور و رنگ و نمایش فرم‌های مختلفی از نقاشی را شاهد هستیم.

 

ارسال نظر