اروپایی‌ها از طرفداران اصلی گردش در شهداد

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۵۳۵
اروپایی‌ها از طرفداران اصلی گردش در شهداد

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 2300 نفر گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های بوم گردی شهداد اقامت کرده‌اند. غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت منطقه گردشگری شهداد افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 2300 نفر گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های بوم گردی شهداد اقامت کرده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد را نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر 33 اقامتگاه بوم گردی در شهداد راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهداد، ماندگاری گردشگران در این منطقه افزایش یافته است. اقامتگاه‌های بوم گردی توانسته‌اند زمینه اشتغال زایی مناسبی را ایجاد کنند و هر اقامتگاه به شکل مستقیم زمینه اشتغال 3 نفر و بطور غیر مستقیم 10 نفر را ایجاد می‌کند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه از افزایش 30 درصدی ورود گردشگران ایرانی و خارجی به منطقه شهداد خبر داد و گفت: اکثر گردشگرانی که به شهداد وارد می‌شوند از کشورهای اروپایی شامل آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و غیره هستند.

او با بیان اینکه بازدید از اماکن تاریخی، محوطه‌های باستانی و همچنین مناطق بکر گردشگری مانند بیابان لوت دارای ضوابط خاصی است که گردشگران باید آنها را رعایت کنند، افزود: متاسفانه رایج‌ترین اتفاقی که در منطقه شهداد رخ می‌دهد ریختن زباله توسط گردشگران است که امیدواریم دیگر شاهد اینگونه اتفاقات ناخوشایند از سوی آنها نباشیم. فرخی با اشاره به اینکه تمامی تورهای گردشگری باید از طریق دفاتر خدمات مسافرتی اقدام به کسب مجوز از اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان کنند، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون با گروه‌های غیرمجاز که وارد بیابان لوت و کلوت‌های شهداد شده یا قصد سفر به این منطقه را داشته‌اند، برخورد شده است.

 

ارسال نظر