ایران قهرمان کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۵۳۴
ایران قهرمان کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان شد

نماینده ایران عنوان قهرمانی پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان را از آن خود کرد. در جریان دیدار فینال پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در شهر بابل استان مازندران، تیم بیمه رازی بابل با هدایت محسن کاوه برابر نماینده ترکیه به برتری ۱۰ بر صفر رسید و برای سومین مرتبه بر سکوی قهرمانی این رقابت‌ها ایستاد.

پیروزی نماینده ایران مقابل نماینده ترکیه در حالی به دست آمد که تیم ترکیه‌ای در ۳ وزن ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم نماینده‌ای نداشت. در مهم‌ترین مبارزات دیدار فینال، حسن رحیمی دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک که پس از ۲ سال دوری از میادین در این رقابت‌ها کشتی گرفت، بازگشت بسیار خوبی به میادین داشت و موفق شد حریف ترک را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست دهد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز میثم نصیری که چند ماه پیش به‌دلایل نامعلوم اقدام به ترک اردوی تیم ملی کرده بود ۱۳ بر ۲ حریف ترک را از پیش رو برداشت.

در ۷۰ کیلوگرم ماگومد قربان علی اف روس و دارنده مدال طلای ۲۰۱۶ جهان نیز ۱۲ بر ۲ مصطفی زوپالی از ترکیه را برد. در ۷۹ کیلوگرم نیز احمد گاژی ماگومدوف دیگر کشتی گیر روس بیمه رازی و دارنده مدال برنز ۲۰۱۸ جهان ۱۰ بر صفر ناظیم کارا را شکست داد.

همچنین در وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی دارنده دو مدال برنز جهان موفق شد احمد بیلیجی را ۵ بر صفر مغلوب کند. سطح کیفی این دوره از رقابت‌ها با توجه به غیبت نماینده امریکا نسبت به دوره‌های قبل پایین بود و سطح فنی مسابقات رضایت کارشناسان را جلب نکرد. این در حالی بود که بیمه رازی که از تمکن مالی برخوردار است همانند دوره‌های قبل بهترین‌های کشتی ایران را حتی بیش از تعداد مورد نیازش به خدمت گرفت. تماشاگران مازندرانی استقبال بسیار خوبی از این دیدار داشتند و سالن مسابقات در دیدار فینال مملو از جمعیت بود.

دیدار فینال این رقابت‌ها بین تیم‌های بیمه رازی ایران با نماینده ترکیه با نتیجه 10 بر صفر به سود ایران پایان یافت. در جریان رقابت‌های صبح دیروز جمعه نیز ستارگان ساری دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها در دیدار رده‌بندی برابر گرجستان به برتری ۹ بر یک رسید و بر سکوی سوم ایستاد. اوکراین با برتری مقابل قرقیزستان پنجم شد و هند نیز با شکست گرجستان به عنوان هفتمی رسید. این رقابت‌ها با حضور دو تیم از ایران و ۶ تیم خارجی به مدت ۲ روز به میزبانی سالن دانشگاه آزاد بابل برگزار شد.

    سومی ستارگان ساری

تیم پاس ستارگان ساری با شکست گرجستان در دیدار رده‌بندی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان به عنوان سومی دست یافت. در ادامه رقابت‌های پنجمین دوره کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۸ که در بابل در حال برگزاری است، تیم‌های پاس ستارگان ساری و گرجستان در دیدار رده‌بندی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برد ۹ بر یک نماینده ساری به پایان رسید و این تیم به عنوان سومی این رقابت‌ها دست یافت. تیم هند نیز با پیروزی مقابل مجارستان به مقام هفتم رسید.

 

 

ارسال نظر