جشن میلیونرها در سانتیاگو برنابئو

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۷:۰۸
کد خبر: ۱۳۵۳۱۳
جشن میلیونرها در سانتیاگو برنابئو

رسانه‌های جهان، قهرمانی ریورپلاته در کوپا لیبرتادورس را تیتر اصلی خود قرار دادند و آن را یک پیروزی تاریخی عنوان کردند. به گزارش آس، ریورپلاته در یک بازی پر هیجان توانست بوکاجونیورز را ۳ بر یک شکست دهد و قهرمان فینال تاریخی کوپا لیبرتادورس شود. رسانه‌های بین‌المللی تیتر اصلی خود را به دوئل بزرگ قاره امریکا اختصاص دادند. در آرژانتین نیز همه نشریه‌ها به این بازی تاریخی پرداختند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

پابلو چیاپتا، روزنامه‌نگار آرژانتینی درباره این بازی تاریخی نوشت. او به دور بودن محل برگزاری بازی از امریکای جنوبی اشاره کرد و نوشت: قهرمانان. برای همیشه به تاریخ پیوستید. در مادرید این اتفاق رخ داد. در مهم‌ترین فینال تاریخ فوتبال آرژانتین. او در ادامه نوشت: ریور چه برتری نسبت به بوکا داشت؟ آنها حتی در حساس‌ترین لحظات مانند یک تیم عمل کردند و بازی گروهی خوبی را به نمایش گذاشتند. ریور با شایستگی قهرمان شد.

لا ناسیون روزنامه آرژانتینی نوشت: هیجان‌انگیز و فراموش نشدنی. ریور در سانتیاگو برنابئو قهرمان قاره امریکا شد. در فاصله ۱۰ هزار کیلومتری با مونومنتال، ریور توانست بوکا را ۳ بر یک شکست دهد. این تیم یکی از درخشان‌ترین صفحات تاریخ خود را به ثبت رساند. ریور با شایستگی در دیداری که سال‌ها درباره‌اش صحبت خواهند کرد قهرمان شد. لا ووس دیگر رسانه آرژانتینی این دیدار را مهم‌ترین بازی تاریخ فوتبال عنوان کرد و نوشت: ریور در فینال فینال‌ها بوکا را شکست داد. این اتفاق در ورزشگاه رئال مادرید رخ داد. نتیجه ۳ بر یک جاودانه شد. ریور اکنون در جام جهانی باشگاه‌ها حضور دارد و می‌تواند برای یک عنوان بین‌المللی دیگر تلاش کند. هر اتفاقی در دوبی رخ دهد داستان دیگری است و چیزی از بزرگی این تیم در نهم دسامبر ۲۰۱۸ کم نخواهد کرد، روزی که ریور در فینا فینال‌ها بوکا را شکست داد. کلارین دیگر نشریه آرژانتینی نوشت: نتیجه تکان‌دهنده در تاریخ سوپرکلاسیکو. بوکا هرگز تصور نمی‌کرد اینچنین مغلوب شود. ریور هم هرگز در رویایش چنین قهرمانی را نمی‌دید. نشریه ایتالیایی گاتزتا نوشت: فینال امریکای جنوبی در حالی در مادرید برگزار شد که ریور توانست پیروز مهم‌ترین سوپرکلاسیکو تاریخ شود. بازی قرن به خاطر درگیری، حوادث، تعویق و لغو شدن یک ماه طول کشید. رسانه فرانسوی اکیپ به تمجید از دو تیم پرداخت و نوشت: ریور برای چهارمین بار قهرمان کوپا شد و برای نخستین‌بار این عنوان را با شکست رقیب قدیمی‌اش به دست آورد. بازی برگشت مانند دیدار رفت فوق‌العاده بود. نشریه پرتغالی آبولا درباره بازی یکشنبه شب نوشت: از همه لحاظ یک فینال تاریخی بود. برای نخستین‌بار دو رقیب آرژانتین در فینال کوپا با هم رو به رو شدند که برای اولین‌بار این دیدار به خاطر خارج از قاره امریکا برگزار شد. روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: باید درباره این بازی همیشه از نشان ستاره استفاده کرد، این داستان فوتبال فوق‌العاده غرق در سمبولیسم، ورزش و جامعه بود و ریور توانست بار دیگر نام خود را به عنوان قهرمان ثبت کند. بوکا جنگید و تا پایان جنگید. با این حال آنها به دلیل تحلیل انرژی نتوانستند کاری انجام دهند. این بازی دراماتیک در مادرید انجام شد.

 

ارسال نظر