جدایی هانیه توسلی از «هفت شهر عشق»

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۵:۱۱
کد خبر: ۱۳۵۲۳۹
جدایی هانیه توسلی از «هفت شهر عشق»

طبق تازه‌ترین خبرها، در «هفت شهر عشق» افسانه پاکرو جایگزین هانیه توسلی شده است و ارکستر سمفونیک تهران توسط فریدون شهبازیان (رهبر ارکستر ملی) رهبری خواهد شد.

محمد عبدی‌زاده کارگردان اُپرای «هفت شهر عشق» در نخستین یادداشت برای این اثر، خطاب به مخاطبان این برنامه نوشت: «به حرمت چشم‌هایتان هفت وادی را به سرگشتگی می‌سپاریم. شاید روزنه‌ای از عالم بالا رخ بنماید به حرمت چشم‌هایتان.

جان‌های بر کف شده و سرهای رقصان بر باد را به وادی حریمِ حرمتش راه دهد به حرمت چشم‌هایتان. در طلب عاشق شویم و به معرفت مستغنی. توحید را در فقر بیابیم و فنا گشتگانِ جاوید در بقای معبود، شویم به حرمت چشم‌هایتان...».

کارگردان این اُپرا همچنین از تمرینات فشرده این برنامه با حضور تمام بازیگران خبر داد و اعلام کرد که این گروه روزانه بیش از ده ساعت را در محل تمرین می‌گذرانند و در حال تمرینات نهایی هستند. براساس اعلام تهیه‌کنندگان «هفت شهر عشق»، افسانه پاکرو نیز به گروه اضافه شده‌اند و هانیه توسلی به دلیل مشکلات شخصی قادر به حضور در این برنامه نخواهد بود.

پیش‌تر محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، ابوالفضل پورعرب، اندیشه فولادوند، نسیم ادبی و محمدعلی ساربان به عنوان بازیگران اصلی این نمایش در کنار پانته‌آ بهرام معرفی شده بودند. روزبه بمانی، سالار عقیلی، روزبه نعمت‌الهی، عباس عابدین‌زاده، ودود موذن، هادی قضات، شاهین آرین و اسفندیار قره باغی (در نقش اهریمن) خواننده‌ها و سولیست‌های این اُپرا را تشکیل می‌دهند.

ارکستر سمفونیک تهران موسیقی این اثر را به صورت زنده خواهد نواخت و فریدون شهبازیان رهبر مهمان این گروه است. رازمیک اوحانیان نیز رهبری گروه کر را بر عهده دارد. مرضیه مهدیزاده و علی آقایی‌نسب تهیه‌کنندگان این اثر هستند و منصور دانشور نیز خالق و آهنگساز «هفت شهر عشق» است.

سایر بازیگران اُپرای «هفت شهر عشق» نیز عبارتند از: مرتضی علی‌آبادی، مهدی کاشفی، ترانه ولدیان، یزدان جیریایی، سحر آغاسی، طاها محمدی، هدیه آزیدهاک، بردیا مختاری‌قاضیانی، رزا کریمی، رها شیرازی، سیدامیر جوانمرد، کیوان رضایی‌راد، نوید شیخ‌محمد، ساغر احمدی‌فرد، یاسمن‌الله‌یاری و بردیا مختاری (بازیگر کودک) .

این برنامه دی امسال در تالار وزارت کشور روی صحنه خواهد رفت و بلیت فروشی آن نیز از روز سه‌شنبه 20 آذر در سایت «ایران کنسرت» آغاز می‌شود.

 

ارسال نظر