برگزاری کنسرت کودکان کم‌توان ذهنی

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۴:۴۹
کد خبر: ۱۳۵۲۳۸
برگزاری کنسرت کودکان کم‌توان ذهنی

یک متخصص موسیقی درمانی از تدارک برگزاری یک کنسرت با همراهی «ارکستر ملی ویژه» متشکل از کودکان و نوجوانان کم توان ذهنی و مبتلا به اوتیسم در حوزه هنری خبر داد.

مریم گیلاسیان متخصص موسیقی درمانی و سرپرست و رهبر «ارکستر ملی ویژه» درباره جزییات برگزاری کنسرت ویژه کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی و مبتلا به اوتیسم توضیح داد: ما بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که در این زمینه انجام دادیم، با همکاری تعدادی از کارشناسان موسیقی درمانی و رشته‌های تخصصی مرتبط کار انتخاب هنرمندان را آغاز کردیم که با توجه به نوع واکنشی که می‌بایست با افراد کم توان ذهنی و معلولیت‌های دیگر وجود داشته باشد، پروسه بسیار دشوار و حساسی را طی کردیم زیرا هنر نوازندگی بطور طبیعی برای افراد عادی جامعه نیز کاری بسیار دشوار و تخصصی است چه برسد به اینکه این هنر توسط افرادی اجرا شود که دارای آسیب‌هایی چون کم توانی ذهنی، معلولیت جسمی، اوتیسم، نابینایی و مواردی از این دست هستند.

او ادامه داد: بنابراین ما پس از انتخاب‌های اولیه‌ای که از سراسر کشور انجام دادیم دست به غربالگری دوباره‌ای زدیم و در نهایت به ارکستر بیست نفره‌ای رسیدیم که روز بیست و سوم آذر ماه اولین کنسرت رسمی خود را در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد کرد. این کنسرت که به اجرای آثاری از بزرگان موسیقی ایران اختصاص دارد.

 

 

ارسال نظر