خرید اثر هنری به جای دلار و طلا

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۵۱۶۱
خرید اثر هنری به جای دلار و طلا

گالری کلاهدوزان با برگزاری نمایشگاه «در جست‌وجوی خود» شامل آثار ۱۳ استاد شاخص و مطرح هنرهای تجسمی ایران عصر جمعه ۱۶ آذرماه افتتاح شد. مراسم افتتاح گالری هنرهای تجسمی کلاهدوزان عصر جمعه ۱۶ آذرماه با نمایش آثار ۱۳ استاد شاخص و مطرح هنرهای تجسمی ایران در قالب نمایشگاه «در جست‌وجوی خود» آغاز به کار کرد.

در نمایشگاه «در جست‌وجوی خود» آثاری از محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای، حجت امانی، یعقوب امدادیان، فرامرز پیلارام، مهدی حسینی، صادق تبریزی، مریم سالور، داوود قنبری، رضا مافی، حسین محجوبی، منوچهر نیازی و گیزلا وارگا سینایی به نمایش درآمد. این نمایشگاه که مفهوم مشترک آثار آن هنر ایرانی اسلامی است، تا ٢٣ آذر ادامه دارد.

در افتتاحیه این گالری، علاوه بر چهره هنرهای تجسمی چون نصرالله افجه‌ای، حسین محجوبی، گیزلا وارگا سینایی، غلامرضا نامی، حجت امانی و سعید محجوبی، چهره‌های دیگری چون محمود دولت‌آبادی، نادر مشایخی، محمد اطبایی، شهرام شکیبا، مسعود فروتن، شرمین نادری، زیبا کرمعلی، مهرانه مهین ترابی، فاطمه گودرزی، شهاب شادابی و سپیده خداوردی نیز حضور داشتند.

حمزه کلاهدوزان مدیر گالری کلاهدوزان درباره افتتاح این گالری در شرایط سخت اقتصادی امروز به مهر گفت: برخلاف اینکه فکر می‌کنیم اوضاع اقتصادی بدی حاکم است، اما اینگونه نیست. ما ایرانی‌ها را همه دنیا به فرهنگ و تمدن‌مان می‌شناسند و اولین وظیفه ایرانی بودن ما این است که همه بتوانیم این فرهنگ را جهت اعتلا و ارتقای فرهنگ کشور به منصه ظهور برسانیم. به نظر من کم کاری در زمینه اقتصاد هنر یکی از مهم‌ترین دلایل رو آوردن مردم به دلار و طلا است که اقتصاد هنر را با چالش مواجه کرده است.

او افزود: در مجموعه کلاهدوزان، دو بخش جواهرات سنتی و طراحی سنتی فرش داریم که فقط در بخش جواهرات سنتی نزدیک به ۲۰۰ نفر در حال فعالیت هستند.

کلاهدوزان با اشاره به راه‌اندازی بخش هنرهای تجسمی گالری کلاهدوزان اظهار کرد: من این قول را به سرمایه‌گذاران و حتی مردم می‌دهم که با هنرهای تجسمی می‌توانیم توریست و دلار به کشور بیاوریم ولی باید در این زمینه فعالیت جدی شود. این زمان بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری هنری است به شرط اینکه با مشاوره خوب انجام شود که ما می‌توانیم مشاوره به علاقه‌مندان و حتی ضمانت هنری آثار را ارایه کنیم.

 

ارسال نظر