ماکرون عقب‌نشینی کرد

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۰۰:۴۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۵۰۲۲
ماکرون عقب‌نشینی کرد

 ال پایس:

امانوئل ماکرون تعلیق اجرای مالیات بر قیمت سوخت را اعلام کرد. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده, اگرچه ماکرون گفته بود که در مقابل اعتراضات کوتاه نمی‌آید اما دولت معتقد است که باید مصالحه نشان داد. این در حالی است که در ادامه ناآرامی‌ها در پاریس, هزاران نفر از محصل‌های دبیرستانی فرانسه به کلاس‌های درس نرفته و به اعتراضات جلیقه زردها در سراسر فرانسه ملحق شدند که پلیس ضد شورش با گاز اشک‌آور به استقبال این نوجوانان رفت.

بر این اساس, رییس‌جمهوری فرانسه با عقب‌نشینی در مقابل معترضان، تعلیق اجرای افزایش مالیات بر سوخت را اعلام می‌کند. گفته شده که تصمیم دولت در تعلیق افزایش قیمت سوخت در جلسه امروز حزب “جمهوری به پیش “ ماکرون اعلام خواهد شد.

 داون:

 آنطور که این روزنامه در صفحه اول خود گفته, دولت دونالد ترامپ تلاش داشته تا طالبان را به پای میز مذاکره بیاورد و به خشونت‌ها در افغانستان پایان دهد و زلمای خلیل‌زاد فرستاده ویژه خود را برای رهبری این تلاش‌ها به افغانستان فرستاده است. خلیل‌زاد که در ماه سپتامبر به این سمت منصوب شد به سرعت تلاش کرد تا بیشترین حد ممکن از چهره‌های طالبان را به تلاش‌های خود به منظور مذاکرات صلح جلب کند.

 او روز سه شنبه با مقامات پاکستان ملاقات کرد و قرار است در روزهای آینده به افغانستان، روسیه، ازبکستان، ترکمنستان، قطر و امارات متحده عربی رفته و برای جلب حمایت تلاش کند. با این حال روند مذاکرات چندان پیشرفتی نداشته و در حال حاضر طالبان حدودا نیمی از خاک افغانستان را تحت کنترل خود دارد و به شکل منظم به مقام‌های دولتی و امنیتی افغانستان حمله می‌کند.

 نیویورک تایمز:

«جینا هسپل» رییس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا، سیا، روز سه شنبه به رهبران سنا در مورد پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی، گزارش داد. طبق گزارش این روزنامه, رابرت کورکر، رییس کمیته روابط خارجی، سناتور جمهوریخواه، اعلام کرده که شکی نیست که شاهزاده سعودی محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار دخالت داشته است. پیش از این، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا اعلام نمود که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، از قتل روزنامه‌نگار جمال خاشجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول آگاه بود.

 

ارسال نظر