امریکا به دنبال حل مساله کره شمالی

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۹۳۹
امریکا به دنبال حل مساله کره شمالی

  نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود خبر داد که امریکا درباره روسیه، چین و کره‌شمالی به موضع‌گیری پرداخت. آنطور که ترامپ در توئیتر خود گفت حل و فصل موضوع کره شمالی هم برای چین و هم برای سایرین از اهمیت زیادی برخوردار است. تعرفه‌ چین بر واردات خودروهای وارداتی از امریکا در حال حاضر ۴۰ درصد است. دونالد ترام‍پ و شی جین پینگ، رییس‌جمهوری چین در گفت‌وگوهای اخیرشان در آرژانتین توافق کرده‌اند تا به تنش چند ماهه بر سر تعرفه‌ها پایان داده و نرخ‌های جدید برای کالای واراداتی، از جمله خودرو وضع کنند. گفته شده که ترامپ و شی جین پینگ همتای چینی او در جریان دیداری در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین موافقت کردند که به منظور دستیابی به یک توافق تجاری، تا ۹۰ روز آینده از اعمال تعرفه‌های وارداتی بیشتر روی محصولات کشور مقابل اجتناب کنند.

بر اساس این توافق افزایش تعرفه‌ها از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را که قرار بود از اول ژانویه اعمال شود بطور موقت متوقف شده است.

   لوموند:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از انتخابات محلی اسپانیا منتشر کرد. حزب کوچک «وُکس» از جناح راست‌گرای افراطی در انتخابات محلی امستان اندلس اسپانیا پیروز شد. آنطور که گفته شده، از زمان پایان حکومت دیکتاتوری فرانکو در اسپانیا برای نخستین‌بار یک حزب راست افراطی وارد پارلمان یکی از مناطق این کشور شد. سیاست‌های سختگیرانه در قبال مهاجرت و همچنین مخالفت با جدایی‌طلبان کاتالونیا از دلایل موفقیت این حزب است که می‌تواند آینده سیاسی اسپانیا را تغییر دهد. بر اساس نتایج به دست آمده، حزب سوسیالیست کارگر از ۱۰۹ کرسی پارلمان توانست تنها ۳۳ کرسی را تصاحب کند. این سقوط تاریخی در حالی است که تا پیش از این آنها دست کم ۴۷ جایگاه را در اختیار داشتند. مجموع آرا به دست آمده برای این حزب به همراه آرا احزاب دیگر چپ کافی نبود تا آنها بتوانند لااقل ائتلاف تشکیل بدهند.

  وال استریت ژونال:

مراسم تشییع جنازه “جورج هربرت واکر بوش “ رییس‌جمهور اسبق امریکا دیروز در ساختمان کنگره امریکا در واشنگتن دی‌سی برگزار شد. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه, “جورج بوش پدر “ که چهل و یکمین امریکا بوده است، 3 روز پیش در 94 سالگی بر اثر کهولت سن در بیمارستانی در شهر “هیوستون “ تگزاس، درگذشت. گفته شده که پیکر جورج دبلیو بوش پدر، در کتابخانه ریاست‌جمهوری نامگذاری شده به نام او در دانشگاه کالج استیشن شهر تگزاس به خاک سپرده خواهد شد.تابوت رییس‌جمهور سابق امریکا تا روز چهارشنبه برای بازدید عمومی در کنگره خواهد ماند. ترامپ در گذشته با خانواده بوش وارد مشاجره شده است اما قرار است در مراسم بزرگداشت او در روز چهارشنبه شرکت کند.

 

ارسال نظر