آیا رویای صلح تجاری امریکا و چین تعبیر می‌شود

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۴:۲۹
کد خبر: ۱۳۴۷۱۵
آیا رویای صلح تجاری امریکا و چین تعبیر می‌شود

 وال استریت ژورنال:

روسای جمهوری امریکا و مکزیک و نخست وزیر کانادا روز جمعه پس از ماه‌ها تنش و مذاکره توافقنامه تجاری تازه‌ای را امضا کردند که جایگزین پیمان تجارت آزاد امریکایی شمالی (نفتا) شده است. همچنین طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده, «شی جین پینگ» رییس‌جمهوری چین و «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری امریکا قرار است در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در آرژانتین دیدار کنند، بسیاری بر این باورند که به دلیل اختلافات فراوان اقتصادی دو کشور، آنها موفق به پایان دادن به جنگ تجاری دو کشور نخواهند بود. وال استریت ژورنال در ادامه به موانع توافق اقتصادی چین و امریکا و سابقه درگیری لفظی بین مقامات دو کشور در یک سال گذشته اشاره کرده است.

 نیویورک تایمز (چاپ امریکا):

مرکز زمین‌شناسی امریکا اعلام کرد که زلزله‌ای به قدرت ۷ ریشتر در آلاسکا روی داده است. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده, به دنبال وقوع این زلزله مقام‌های دولتی هشدار بروز سونامی را اعلام کردند. این در حالی است که به گفته یک مقام مرکز زمین‌شناسی امریکا پس از محاسبه میزان افزایش آب اقیانوس بطور متناوب هشدار سونامی لغو شد. گفته شده که نکورج بزرگ‌ترین شهر آلاسکا و مرکز صنایع نفت و گاز است.

 هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این زلزله اعلام نشده است اما تصاویر ارسالی از انکروچ نشان می‌دهد شماری از خانه‌ها آسیب دیده‌اند و این زلزله به راه‌ها و پل‌ها صدمه وارد کرده است.

 ال پایس:

در صفحه اول این روزنامه عکسی از رودررویی دونالد ترامپ و بن سلمان منتشر شد. طبق گزارش ال پایس, دونالد ترامپ و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در آرژانتین با یکدیگر سلام و احوال پرسی کردند، ولی به گفته کاخ سفید گفت‌وگویی انجام نشد.  کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ همانطوری با بن سلمان خوش و بش کرده است که به رسم ادب با بقیه رهبران حاضر در نشست جی 20 در بوینس آیرس احوال پرسی کرده است.  حمایت ضمنی ترامپ از بن سلمان در جریان قتل جمال خاشقجی انتقادات زیادی را به ترامپ وارد کرد که بعد از مدتی ترامپ از موضع اولیه‌اش کوتاه آمد. فروش اسلحه ازسوی امریکا به عربستان، این کشور را تبدیل به شریک استراتژیک امریکا در منطقه کرده است.

 

ارسال نظر