اجرای نمایش متوقف شده به تئاتر شهر رسید

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۳:۵۵
کد خبر: ۱۳۴۷۱۴
اجرای نمایش متوقف شده به تئاتر شهر رسید

نمایش «فاندو و لیز» به کارگردانی هوشمند هنرکار که اجرای آن دچار توقف شده بود، از روز جمعه شانزدهم آذرماه در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود. «فاندو و لیز» نوشته فرناندو آرابال از بیست و نهم مهرماه 1397 به مدت پنج شب در تالار مهرگان روی صحنه رفت، اما در ادامه با ممانعت مدیر سالن مهرگان مواجه و اجرای این نمایش متوقف شد. حالا بعد از گذشت یک ماه و نیم گروه اجراکننده این نمایش، «فاندو و لیز» را در تالار چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه خواهند برد.

«فاندو و لیز» قصه‌ پنج انسان است که در برهوت رهسپار شهر خیالی تار هستند. پرستو کرمی، میثم یوسفی، مهناز غمخوار، علی طاهری و سیاوش خادم حسینی بازیگران این نمایش هستند و هنرکار خود مسوولیت طراحی صحنه را برعهده دارد. سیما سامانی همچون اثر قبلی هنرکار «زندانی خیابان نواب» طراح لباس است.

فرناندو آرابال، نمایش‌نویس، شاعر، بازیگر و کارگردان اسپانیایی‌الااصل و ساکن فرانسه است. وی از دهه پنجاه میلادی با هم‌آوایی با نویسندگان پیشروی تآتر اروپا، همچون بکت و یونسکو، زبان و دیدگاه ویژه خود را وارد تآتر کرد که بعدها با نام «تآتر وحشت» شناخته شد. از دیگر آثار او می‌توان به دوجلاد، پیک نیک در میدان جنگ و گوئرنیکا اشاره کرد. هنرکار اردیبهشت ماه سال جاری «زندانی خیابان نواب» را در تالار شانو روی صحنه داشت و همین اثر زمستان سال گذشته در خانه نمایش اداره تآتر روی صحنه رفته بود. از دیگر نمایش‌های این کارگردان و بازیگر تآتر می‌توان به «پیوند خونی»، «پروانه مفرغی»، «سلام و خداحافظ»، «آنتیگونه»، «پرده‌ها از راه می‌رسند» و... اشاره کرد.

اسامی دیگر دست‌اندرکاران نمایش «فاندو و لیز» به این شرح است: عکاس: ابراهیم حسینی، طراح گریم: شقایق برهمتی، طراح پوستر: سهیلا علیپور، دستیار کارگردان: محمدرضا حزینی، مدیر روابط عمومی و امور رسانه‌ای: سمیه علیپور. «فاندو و لیز» از جمعه شانزدهم آذر ماه هر شب ساعت 18 در تالار چهارسوی تئاترشهر روی صحنه خواهد رفت.

 

ارسال نظر