آتش تنش میان روسیه و اوکراین به دریای آزوف رسید

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۷:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۵۴۶
آتش تنش میان روسیه و اوکراین به دریای آزوف رسید

  نیویورک‌تایمز (چاپ اروپا):

پس از سال 2014 تاکنون, همچنان تنش میان روسیه و اوکراین پایان نیافته است. آنطور که این روزنامه در صفحه اول خود نوشته, تنش دریای آزوف, تایید ادامه تنش‌هاست. طبق این گزارش ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه، اقدام اوکراین در اعلام وضعیت نظامی در مناطق مرزی خود را محکوم کرده و خواستار مداخله آلمان برای جلوگیری از اقدامات دولت اوکراین شده است. به گزارش سازمان امنیت روسیه, چند کشتی کوچک اوکراینی در حال ورود به آب‌های سرزمینی این کشور بوده و نیروهای مرزبانی در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند. در ادامه روس‌ها اعلام کردند که شناورهای اوکراینی بدون توجه به هشدارهای نیروهای روسی به راه خود ادامه می‌دهند و نیروی مرزبانی روسیه راهی جز متوقف کردن آنها ندارد. پس از توقیف شناورهای اوکراینی توسط روسیه، در اوکراین وضعیت جنگی به وجود آمده است.

  وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود, به تهدید جنرال موتورز به قطع یارانه از سمت ترامپ پرداخته است. طبق این گزارش, رییس‌جمهوری امریکا در پیامی در توئیتر شرکت خودروسازی جنرال موتورز امریکا را به دلیل تصمیم این شرکت برای تعطیلی ۴ کارخانه خود در سراسر امریکا, تهدید کرد. ترامپ در بخشی از این پیام گفته که تصمیم جنرال موتورز  و « ماری بارا » مدیرعامل آن برای تعطیلی سایت‌های خود در اوهایو، میشیگان و مریلند ناامید‌کننده بود. هیچ سایتی در مکزیک و چین تعطیل نشد. امریکا جنرال موتورز را نجات داد و در مقابل این تشکری بود که دریافت کرد. طبق قانون فدرال امریکا، خودروهای الکتریکی جنرال موتورز مجاز به دریافت اعتبار مالیاتی هفت هزار و پانصد دلاری هستند.

ارزش سهام شرکت جنرال موتورز به دنبال این توئیت رییس‌جمهوری امریکا کاهش یافت.

  نیویورک‌تایمز (چاپ امریکا):

پس از آنکه مانافورت به دروغگویی متهم شد, اسرار دیگری از او فاش شد. به گزارش صفحه اول این روزنامه, “پاول مانافورت “ رییس پیشین کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، چندین بار با «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس در سفارت اکوادور دیدار کرده است.

نکته قابل توجه این گزارش، نزدیک بودن دیدار مانافورت با آسانژ به زمانی است که ویکی‌لیکس ایمیل‌های حزب دموکرات را - که گفته می‌شود توسط هکر‌های روس ربوده شده- منتشر کرد. طبق این گزارش, مانافورت از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده و ویکی‌لیکس ساعاتی پس از انتشار این گزارش، آن را تکذیب کرد.

 

ارسال نظر