فرود پس از 300 میلیون مایل

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۴۵۴
فرود پس از 300 میلیون مایل

  دالاس مورنینگ نیوز:

فرود موفقیت‌آمیز کاوشگر ناسا در مریخ، پیش از هر خبر دیگری توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد و بسیاری از روزنامه‌ها در صفحه اول خود، به این موضوع پرداختند. این روزنامه نیز در صفحه اول خود نوشت که کاوشگر جدید سازمان ناسا که برای تهیه نقشه درونی مریخ به این سیاره فرستاده شده بود، با موفقیت بر سطح سیاره سرخ فرود آمد.

طبق این گزارش، اولین تصاویر ارسالی از پروب جدید ناسا نشان می‌دهد که سطح مریخ از آنچه تصور می‌شود، سبک‌تر است. آنطور که پیش از این گفته شده بود، کاوشگر جدید ناسا که ۶ ماه پیش به فضا پرتاب شده بود، شب گذشته با پیمودن ۳۰۰ میلیون مایل بر روی سطح مریخ فرود آمد و قرار است ۲ سال به کاوش ادامه دهد.

 نیویورک تایمز:

صفحه اول این روزنامه نیز، ضمن پرداختن به فرود موفقیت‌آمیز کاوشگر ناسا، خبری از اتهام پل مانافورت منتشر کرد.

 طبق این گزارش، رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ موسوم به راشاگیت، پل مانافورت مشاور سابق ستاد انتخاباتی ترامپ را به دروغگویی به پلیس فدرال امریکا متهم کرده است. مانافورت متهم است در بسیاری موارد از جمله دیدار پسر ترامپ با عوامل روس در برج ترامپ به پلیس فدرال دروغ گفته است. این اتهامات می‌توانند باعث زندانی شدن طولانی مدت مانافورت شود.

 پیش از این نیز، اعضای هیات منصفه یک دادگاه در امریکا پل مانافورت، رییس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را در هشت مورد از ۱۸ اتهام عمدتا مالیاتی و بانکی که علیه وی مطرح شده بود، گناهکار اعلام کرده است.

  وال‌استریت ژورنال:

شادی پس از فرود موفقیت‌آمیز کاوشگر ناسا، صفحه اول این روزنامه را نیز به خود اختصاص داد. همچنین در این روزنامه خبری از هشدار ترامپ، مبنی بر افزایش جدید تعرفه‌ها علیه کالاهای چینی منتشر کرد. طبق این گزارش، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، اعلام کرد که انتظار دارد تعرفه اعمال شده بر واردات دویست میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین از ده درصد کنونی به ۲۵ درصد افزایش یابد. ترامپ که قرار است در حاشیه نشست گروه جی ۲۰ در آرژانتین با رییس‌جمهور چین دیدار کند، گفت: اگر مذاکرات موفق نباشد وی روی باقی واردات کالاهای چینی تعرفه اعمال خواهد کرد. وی گفت: اگر توافق نکنیم من روی ۲۶۷ میلیارد دلار کالای چینی تعرفه ۱۰ یا ۲۵ درصدی اعمال خواهم کرد.

 

ارسال نظر