آسیب به 5 بنای تاریخی کرمانشاه در زلزله

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۴۴۹
آسیب به 5  بنای تاریخی کرمانشاه در زلزله

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: زلزله 6.4 ریشتری اخیر به پنج بنای تاریخی استان در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب آسیب وارد کرده است.

 جلیل بالایی اظهارکرد: طی بررسی‌هایی که تیم‌های کارشناسی اعزامی اداره کل میراث فرهنگی استان در مناطق زلزله زده انجام داده‌اند، پنج بنای تاریخی استان در این زلزله آسیب دیده است.

او افزود: قلعه یزگرد و قلعه گبری در شهرستان سرپل ذهاب، بنای تاریخی بان قلعه و کاروانسرای شاه عباسی در قصرشیرین و تپه تاریخی یا قلعه در گیلانغرب آثار تاریخی خسارت دیده از این زلزله هستند. به گفته این مسوول، برآورد میزان خسارت وارد شده به این بناها در حال ارزیابی است. مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه باتاکید براینکه خوشبختانه بیشتر آثار تاریخی در شهرستان‌های متاثر از این زلزله از آسیب مصون مانده‌اند، گفت: در زلزله سال گذشته نیز مقابر ابودجانه، مسجد عبدالله بن عمر، طاق گرا و زیج منیژه دچار آسیب‌هایی شدند که با انجام اقدامات مرمتی روی این بناها، در زلزله اخیر آسیبی به آنها وارد نشد.

او یادآورشد: همچنین عمارت خسرو، آتشکده چهارقاپی، گوردخمه کل داوود، کتیبه آنوبانی‌نی و بنای سراب نیز که در حوزه شهرستان‌های متاثر از زلزله بودند، آسیب ندیدند. بالایی در پایان اضافه کرد: در زلزله اخیر خوشبختانه آسیبی به بازارها و تکیه‌های شهر کرمانشاه نیز وارد نشده است.

 

ارسال نظر