«حوالی من» راهی اروپا می‌شود

۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۱:۴۰
کد خبر: ۱۳۴۲۲۵
«حوالی من» راهی اروپا می‌شود

«حوالی من» نمایشگاه گروهی از آثار نقاشان ایرانی، ژاپنی، پرتغالی و نروژی است که قرار است با تعامل بیشتر در لندن یا نروژ هم برگزار شود. پوریا علیزاده برگزارکننده نمایشگاه «حوالی من» که این روزها در گالری نگر میزبان علاقه‌مندان است به مهر گفت: در این نمایشگاه ۳۶ تابلوی نقاشی با ابعاد مختلف از ۱۱ هنرمند ایرانی، ژاپنی، پرتغالی و نروژی به نمایش درآمده است که عمدتا با تکنیک میکس مدیا خلق شده‌اند.

او که با ارایه ۲ اثر از شرکت‌کنندگان نمایشگاه نیز به شمار می‌رود درباره موضوع این نمایشگاه بیان کرد: آثار به سبک و سیاق شخصی هنرمندان است و بیشتر بر اساس حس و حال درونی‌شان خلق شده است و به همین دلیل هم موضوع خاصی را دنبال نمی‌کنند. در حقیقت هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه با حفظ جذابیت‌های بصری دنیای خود را برای مخاطب تعریف کرده‌اند.

برگزارکننده نمایشگاه «حوالی من» با تاکید بر اینکه حوالی من به معنای درونیات است و به سبک یا موضوع خاصی اشاره ندارد، اظهار کرد: چیدمان ۳۶ اثر به نمایش درآمده در نمایشگاه به گونه‌ای انجام شده است که پیوستگی میان کارها دیده شود.

او درباره فروش آثار نمایشگاه «حوالی من» نیز تصریح کرد: آثار این نمایشگاه با وجود نمایش، به فروش هم گذاشته شده است و قیمت آثار هنری بر اساس ابعاد، تکنیکی که کار شده و هزینه‌ای که هنرمند برای خلق آن صرف کرده است، از ۷۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

علیزاده درباره تعامل با هنرمندان خارجی و ارایه آثارشان در کنار آثار نقاشان ایرانی بیان کرد: هنرمندان خارجی که آثارشان در نمایشگاه عرضه شده است از دوستان فضای مجازی‌ام بودند که با پیشنهاد برگزاری نمایشگاه، اعتماد کردند و آثار خود را به ایران فرستادند. دایسا کیتامورا از هنرمندان ژاپنی، گونسالو آنتونز از پرتغال و جیمی اندرو اولدهام از نروژ تابلوهاشان را برای شرکت در نمایشگاه تهران ارسال کرده‌اند که این هنرمندان در کشورهایشان از آرتیست‌های معتبر هستند.

او درباره برگزاری نمایشگاه «حوالی من» در کشورهای هنرمندان خارجی شرکت‌کننده، بیان کرد: به احتمال خیلی زیاد این نمایشگاه در کشورهای هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه هم برگزار می‌شود مثلا طبق صحبت‌هایی که با جیمی اندرو اولدهام داشته‌ام قرار است نمایشگاه «حوالی من» سال آینده میلادی در لندن یا نروژ برگزار شود.

برگزارکننده نمایشگاه «حوالی من» در پایان درباره اینکه آیا قرار است تمامی آثار به فروش نرفته در نمایشگاه تهران در نروژ یا لندن به نمایش گذاشته شود، گفت: به لحاظ ابعاد بزرگ یکسری از آثار هنری، قطعا تمام کارها را نمی‌توانیم به لندن یا نروژ ببریم بلکه آثاری که امکان حمل و انتقال راحت‌تری داشته باشند به عنوان بهترین گزینش و مناسب‌ترین آثار به نروژ یا لندن برده خواهد شد.

نمایشگاه «حوالی من» تا ۳۰ آبان ماه در گالری نگر واقع در خیابان قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی شرقی، کوچه دلارام، پلاک ۳۳ برپاست.

 

ارسال نظر