راهکار نیوزیلند در حفاظت از مناطق گردشگری

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۱۳۹
راهکار نیوزیلند در حفاظت از مناطق گردشگری

دولت نیوزیلند برای پیشگیری از آسیب به آثار باستانی و محیط زیست روشی برای تشویق گردشگران به حفاظت از محیط زیست ارایه کرده است. به گزارش ایسنا، این کشور طی پروازها به مقصد نیوزیلند فیلم‌های آموزشی برای گردشگران به نمایش می‌گذارد که “تیاکی “ (Tiaki) نام دارند و این لغت بومی به معنای « مراقبت » است.

در این فیلم‌ها، از بازدیدکنندگان خواسته می‌شود از محیط زیست محافظت کرده و به آداب و رسوم این کشور احترام بگذارند. در یک ویدیو دو دقیقه‌ای گفته می‌شود که نیوزیلند خانه ماست و ساکنان و گردشگران نیز مسوول حفاظت از آن هستند.

در سال‌های اخیر، صنعت گردشگری نیوزیلند رونق یافته و در سال ۲۰۱۶ یکی از جاذبه‌های گردشگری آن صنعت لبنیات بوده است. در سال گذشته، بیش از ۳.۸ میلیون گردشگر وارد نیوزیلند شده‌ و بیشتر گردشگران از کشورهای استرالیا، چین و ایالات متحده بوده‌اند. مدیر اجرایی بخش گردشگری نیوزلند اظهار کرد: برای بهبود وضعیت گردشگری و آسیب کمتر به آثار باستانی و محیط زیست، آموزش گردشگران و راهنمایی آنها اهمیت دارد.

یکی دیگر از موارد نگران‌کننده در زمینه گردشگری، « اقامتگاه آزاد » است، به این صورت که گردشگران از چادر یا دیگر موارد برای کاهش هزینه‌ها استفاده می‌کنند و مشکلات زیادی از جمله کمبود سرویس‌های بهداشتی یا سطل‌های زباله به همراه دارد.

در این طرح، روزنامه‌نگاران نیز شرکت دارند و با ایجاد کمپین یا تبلیغات در وب‌سایت‌ها یا رسانه‌های اجتماعی به ترویج این طرح و آموزش به گردشگران و ساکنان کمک می‌کنند.

 

 

ارسال نظر