«خواجه نصیر» سوژه تئاتر شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۰:۲۸:۴۲
کد خبر: ۱۳۴۰۶۴
«خواجه نصیر» سوژه تئاتر شد

شکرخدا گودرزی که این روزها مشغول تمرین یک اثر نمایشی کوتاه است، اعلام کرد قصد دارد در پروژه بعدی، نمایشی را براساس زندگی خواجه نصیرالدین طوسی روی صحنه ببرد. شکرخدا گودرزی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین فعالیت اجرایی خود در زمینه کارگردانی تئاتر به خبرنگار مهر گفت: این روزها مشغول تمرین یک نمایش ایرانی هستم که از متون خودم نیست. این اثر بر خلاف کارهای پیشینم که بازیگران زیادی داشتند، کاری کم بازیگر است.

او درباره عنوان، زمان و مکان اجرای اثر مدنظر افزود: هنوز مشغول تمرین هستم و قصد دارم در سال جاری این اثر را روی صحنه ببرم و بعد از قطعی شدن زمان و مکان اجرا، درباره این نمایش اطلاع‌رسانی می‌کنیم. گودرزی درباره برنامه‌ریزی خود برای اجرای یک اثر نمایشی در تالار وحدت، اظهار کرد: بعد از اجرای نمایش «سهروردی» چند کار نوشته و تمام کردم که یکی از این آثار را که درباره خواجه نصیرالدین طوسی است برای اجرا به تالار وحدت ارایه داده‌ام.

به گفته او، نشستی با معاون هنری وزیر ارشاد و همچنین مدیرعامل بنیاد رودکی برای اجرا این اثر داشته است. کارگردان آثاری چون «بهرام چوبینه» و «سهروردی» در پایان سخنان خود تاکید کرد: خواجه نصیرالدین طوسی از افراد تاثیرگذار در تاریخ ایران است که مسیر تاریخی ایران را تغییر داده است. اجرای اثری نمایشی درباره زندگی خواجه نصیرالدین طوسی در راستای اندیشه ایران‌شهری و تئاتر ملی است.

 

ارسال نظر