مبارزه «تیستو سبز انگشتی» برای صلح

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۰:۲۸:۰۹
کد خبر: ۱۳۴۰۶۳
مبارزه «تیستو سبز انگشتی» برای صلح

کارگردان نمایش «تیستو سبز انگشتی» با اشاره به زمان اجرای نماش در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان عنوان کرد این اثر نمایشی درباره صلح و دوستی و مقابله با بدی‌ها است.

محمد جهان‌پا درباره اجرای این اثر نمایشی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: نمایش «تیستو سبز انگشتی» سومین نماش من در حوزه تئاتر کودک و نوجوان محسوب می‌شود. این اثر نمایشی ۴۰ بازیگر دارد و دور اول اجراهای خود را شهریور ماه در مشهد سپری کرده و دور دوم اجراهای نمایش از ۶ آذرماه آغاز می‌شود و فاز سوم اجراها نیز قرار است فروردین ماه ۹۸ باشد.

او ادامه داد: این نمایش در حوزه تئاتر کودک و نوجوان اثری سنگین به حساب می‌آید و تا امروز نزدیک به ۶۰ میلیون تومان هزینه نمایش شده که چنین هزینه‌ای برای یک کار کودک که در شهر مشهد اجرا می‌شود مبلغ زیادی است. درست است که مشهد بعد از تهران قطب تئاتر ایران به حساب می‌آید و هرشب همه سالن‌های آن اجرای تئاتر دارند اما حوزه تئاتر کودک و نوجوان همیشه مظلوم و مهجور بوده است. این نویسنده و کارگردان تئاتر کودک تاکید کرد: اگر مسوولان به این حوزه از تئاتر اهمیت بدهند تئاتر کودک و نوجوان می‌تواند در فضای اجتماعی و آموزشی تاثیر زیادی بگذارد. زمانی که کودکان را به تئاتر علاقه‌مند کنیم این هنر در بزرگسالی نیز در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار می‌گیرد. جهان پا درباره ویژگی‌های نمایش به مهر گفت: این نمایش اثری زنده است که بر اساس داستان مشهور «تیستو سبز انگشتی» نوشته موریس دروئومن شکل گرفته است.

 این نمایش کاملا متناسب با فضای آشفته جهان است و داستان پسربچه‌ای را روایت می‌کند که متوجه می‌شود انگشت شستش قابلیت سبزکنندگی دارد.

 پدر این پسربچه کارخانه ساخت توپ جنگی دارد و مخاطبان با سفری که با تیستو آغاز می‌کنند شاهد اتفاقات مختلفی هستند. تیستو در این مسیر زندان را تبدیل به گلستان می‌کند و مقابل جنگ می‌ایستد. جهان تیستو پر از صلح و دوستی است و می‌خواهد در مقابل بدی‌ها بایستد.

 

ارسال نظر