«روزمرگی» از مشکلات زنان کارگر می‌گوید

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۰:۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۳۳۹۷۶
«روزمرگی» از مشکلات زنان کارگر می‌گوید

به گفته کارگردان نمایش «روزمرگی» این اثر نمایشی مشکلات زنان طبقه کارگر را به تصویر می‌کشد. لیلی عاج نویسنده و کارگردان نمایش «روزمرگی» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: «روزمرگی» در راستای تجربیات قبلی من در به تصویر کشیدن مشکلات قشر کارگر جامعه است که این‌بار دغدغه‌های زنان کارگر را مطرح می‌کند و قرار است از اول آذرماه در خانه نمایش مهرگان به صحنه برود.

او ادامه داد: «روزمرگی» یک نمایش زنانه اجتماعی- انتقادی است و ۴ قصه زنانه را روایت می‌کند. کاراکترهای نمایش ۴ زن طبقه کارگر هستند که هرکدامشان به نوعی مشکلات معیشتی دارند و سرنوشت شان به شکلی به هم گره خورده است.

این کارگردان متذکر شد: یکی از کاراکترهای نمایش زن کارگری از خاتون‌آباد است که تحت حمایت جمعیت امام علی (ع) قرار داشته در حالی که فردی که از او و خانواده‌اش حمایت می‌کرده به تازگی در سوریه به شهادت رسیده و همین مساله زن را به بنیاد شهید می‌کشاند تا برای تشکر و قدردانی ردی از او پیدا کند. بقیه داستان‌های نمایش نیز در همین راستا هستند و خانواده‌های کارگری به تصویر کشیده شده‌اند که به دلیل مشکلاتی به تهران آمده‌اند. کارگردان «قند خون» در پایان درباره انتخاب عوامل و بازیگران نمایش توضیح داد: عوامل پشت صحنه همه از هنرمندان متخصص و حرفه‌ای تئاتر هستند اما بازیگران نمایش از هنرجویان آکادمی‌ بازیگری مهتاب نصیرپور محسوب می‌شوند که من قبلا با هنرجویان این آکادمی‌ تجربه اجرای یک نمایشنامه‌خوانی را داشتم که برایم دلچسب بود. این تجربه نیز به دلیل اینکه پیش از این محمد رحمانیان استاد من بوده برایم بسیار لذت بخش است.

نمایش «روزمرگی» عنوان جدیدترین اثری است که به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج از یکم آذر در سالن شماره ۲ خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود. در این اثر که علیرضا فولادشکن تهیه‌کنندگی آن را به عهده دارد آلاله زارع‌طلب، غزل میرزایی، الناز اسماعیلی و المیرا صارمی‌ ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: «یه وقتایی دم غروب که می‌شه، می‌رم تو این پاساژا، فرقی هم نمی‌کنه پاساژ صفویه میدون ولیعصر باشه یا پاساژ میدون جلیلی ته نواب، وقتی می‌بینم مغازه‌ها مشتری ندارن حالم بد می‌شه... هی راه می‌رم و بلند بلند می‌گم‌ای خدا مردم پول ندارن، اینا دارن ورشکست می‌شن‌ای خدا مردم بدبختن...»

 

ارسال نظر