ادامه جدال لفظی ترامپ و ماکرون

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۰۰:۳۳:۵۹
کد خبر: ۱۳۳۷۴۲
ادامه جدال لفظی
 ترامپ و ماکرون

   تایمز:

به‌نظر می‌رسد دونالد ترامپ می‌خواهد به تنهایی در مقابل تمام کشورها قرار بگیرد. آخرین خبرها حاکی از درگیری توییتری ترامپ با رییس‌جمهوری فرانسه است. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه رییس‌جمهور امریکا امروز سه شنبه بار دیگر در انتقادی تند از ایده همتای فرانسوی خود در خصوص ایجاد یک ارتش مشترک و واقعی اروپایی به‌شدت انتقاد کرده است. به گزارش تایمز، رییس‌جمهوری امریکا در انتقادی تند از ایده «امانوئل ماکرون» درباره ایجاد ارتش واحد اروپایی گفت که اگر واشنگتن وارد جنگ جهانی اول و دوم نمی‌شد، مردم فرانسه باید در پاریس آلمانی یاد می‌گرفتند. پیش از این امانوئل ماکرون در یک مصاحبه گفته بود: «ما اگر در زمینه تشکیل ارتش واقعی اروپایی تصمیم نگیریم، نمی‌توانیم از اروپایی‌ها دفاع کنیم.» او تاکید کرد که اروپا باید به وسیله راهکاری حقیقی بدون وابستگی به امریکا از خود دفاع کند.

  نیویورک تایمز:

نیویورک و ویرجینیا میزبان دفاتر جدید آمازون در شرق امریکا معرفی شدند. به گزارش صفحه اول این روزنامه، دو ایالت نیویورک و ویرجینیا به عنوان انتخاب‌های نهایی شرکت آمازون برای تاسیس مراکز جدید در شرق ایالات متحده معرفی شدند. آنطور که گفته شده، ساخت تاسیسات جدید آمازون در شهرهای نیویورک و آرلینگتون (در حومه شهر واشنگتن) حدود ۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند. اعلام این دو شهر به عنوان انتخاب‌های نهایی آمازون، سه شنبه شب و پس از حدود چهارده ماه بررسی بیش از ۲۳۰ شهر صورت گرفت. ساختمان مرکزی این فروشگاه بزرگ اینترنتی در سیاتل، بزرگ‌ترین شهر ایالت واشنگتن در شمال غرب ایالات متحده، قرار دارد.

  وال‌استریت ژورنال:

بهای نفت در بازارهای جهانی همچنان رو به کاهش است. گزارش صفحه اول این روزنامه، حاکی از آن است که بهای آتی نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر در پنج هفته گذشته بیش از 17 دلار در هر بشکه یا 20 درصد کاهش یافته در حالی که قیمت آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت امریکا برای نخستین بار 13 روز پیاپی کاهش پیدا کرده است. طبق این گزارش، قیمت نفت صبح روز چهارشنبه در بازارهای جهانی همچنان در حال کاهش است، زیرا با وجود گذر از اوج تولید نفت که معمولا در اوایل اکتبر (مهر-آبان) اتفاق می‌افتد، همچنان تولید در حال افزایش و بازار، نگران کاهش رشد اقتصادی جهان و افت دورنمای رشد مصرف نفت در سال 2019 است. تحریم صادرات نفت ایران در ماه‌های اخیر، دورنمای بازار را به‌شدت تحت تاثیر قرار داده است. همچنین تولید نفت غیراوپک نیز در حالی افزایش یافته که شواهد از کاهش رشد مصرف این کالا در جهان خبر می‌دهند.

 

 

ارسال نظر