آثار هنرمندان خودآموخته به آلبانی می‌رود

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۵:۰۸
کد خبر: ۱۳۳۴۸۷
آثار هنرمندان خودآموخته به آلبانی می‌رود

به گفته عباس عزتی، پنجمین جشنواره هنرمندان خودآموخته ایران با ارایه ۲۶۵ اثر و ایجاد تعاملات بین‌المللی رویکرد متفاوتی نسبت به دوره‌های پیشین خواهد داشت.

علی عزتی سرپرست انجمن هنرمندان خودآموخته ایران درباره پنجمین جشنواره هنرمندان خودآموخته ایران به مهر گفت: در این دوره جشنواره، ۶۰ هنرمند خودآموخته آثار خود را در حوزه حجم و نقاشی از اواسط آذرماه در موزه ملی ایران ارایه خواهند کرد.

او افزود: در کنار نمایش آثار هنرمندان خودآموخته، هر روز کمپین‌های مختلف فرهنگی هنری و ورک شاپ‌هایی در زمینه رویکردها و دستاوردهای این هنرمندان برگزار خواهد شد و جلسات گفتمان با استادان هنر در قالب پنل‌هایی در جشنواره برگزار خواهد شد. سرپرست انجمن هنرمندان خودآموخته ایران بیان کرد: ما با نمایش آثار هنرمندان اقوام مختلف، هم سعی در معرفی هنر بومی داریم و هم می‌خواهیم زمینه درآمدزایی برای هنرمندان را فراهم کنیم.

او ادامه داد: در این جشنواره ۶۰ هنرمند خودآموخته از سراسر کشور ۲۶۵ اثر را در بخش غربی تالار همایش‌های موزه ملی ایران عرضه خواهند کرد.

عزتی با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور سفرای کشورهای مختلف در موزه ملی ایران برپا می‌شود، درباره خروجی و ماحصل این تعامل‌های بین‌المللی تصریح کرد: ما با مسوولان فرهنگی و هنری کشورهای آلبانی و فرانسه گفت‌وگوهایی داشته‌ایم و با حضور هنرمندانی از این کشورها در تهران و بازدید از آثار جشنواره، برای تعامل بیشتر برنامه‌ریزی خواهیم کرد. البته سفیران کشورهای هلند، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، هند، ویتنام، کویت نیز در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت که قطعا این حضور اتفاقات متفاوتی را رقم خواهد زد. او در پایان تاکید کرد: با حضور سفیران کشورهای مختلف در زمینه تدارک جشنواره‌های مشترک به واسطه تعاملات بین‌المللی وارد عمل و گفت‌وگو خواهیم شد که این تعامل با حضور هنرمندان خودآموخته و نمایش آثارشان از آلبانی آغاز می‌شود و در طول سه ماه به فرانسه ختم می‌شود. در حال حاضر مباحث نظری و گفتمانی این امر، در دست برنامه‌ریزی است.

 

ارسال نظر