اعتراض امریکایی‌ها به ترامپ

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۰۱:۳۵:۰۶
کد خبر: ۱۳۳۳۱۳
اعتراض امریکایی‌ها به ترامپ

  یو.اس.ای تودی

روزنامه یو.اس.ای تودی در گزارش روز گذشته خود به تظاهرات هزاران امریکایی در پی برکناری «جف سشنز» وزیر دادگستری پرداخته است. در گزارش این روزنامه آمده است که مردم امریکا در راستای حمایت از تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 امریکا تظاهرات سراسری برگزار کردند. این تظاهرات در نهصد نقطه امریکا، از جمله نیویورک، لس آنجلس، لاس وگاس، شیکاگو و مقابل کاخ سفید در واشنگتن برگزار شد و بخشی از تلاش‌های چند ماهه گروه‌های لیبرال برای اعلام حمایت از مولر بود. سناتور دموکرات «دیک دوربین» نیز در تظاهرات شیکاگو به معترضان پیوست.

بر اساس گزارش این روزنامه سازمان‌دهندگان، این تظاهرات را تحت عنوان «هیچ کسی بالاتر از قانون نیست. واکنش سریع در حمایت مولر» نامگذاری کردند. آنها اعلام کردند برکناری سشنز از وزارت دادگستری و تعیین معاونش «مت ویتاکر» به جای او نشان می‌دهد که اتفاقاتی در حال رخ دادن است. سشنز روز چهارشنبه بنا به درخواست دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا استعفا داد. او از دخالت در پرونده دخالت روس‌ها در انتخابات 2016 امریکا به نفع ترامپ امتناع کرده بود. ستاد انتخاباتی ترامپ در انتخابات آن سال به ارتباط و «تبانی» با روس‌ها متهم است و مولر هدایت تحقیقاتی در این زمینه را برعهده دارد. سازمان‌دهندگان تظاهرات در تارنمای خود اعلام کردند: دونالد ترامپ یک یار موافق را برای نظارت بر تحقیقات بازپرس ویژه منصوب کرده است.

  لاستمپا

روزنامه ایتالیایی «لاستمپا» با اشاره به دور جدید تحریم‌های امریکا علیه ایران نوشت: جمهوری اسلامی ایران علیه تحریم‌ها، سیاست‌های بی سابقه جدیدی در گشایش در زمینه جهانگردی و گردشگری، اتخاذ کرده است.این روزنامه در گزارش خود درباره این موضوع نوشت: «جمهوری اسلامی نیازمند پیدا کردن جانشین ارز از دست رفته ناشی از کاهش فروش نفت است و مسافران خارجی به مثابه سریع‌ترین راه دسترسی به ارز هستند. تهران به موفقیت خود اعتقاد دارد و به همین دلیل است که مشغول چشیدن طعم اولین دستاوردهای یک سیاست بدون سابقه گشایش در زمینه جهانگردی است.

این روزنامه نوشت: سیاست جهانگردی جدید ایران شامل کشتی‌های تفریحی برای سفر به کشورهای همسایه، صدور آسان روادید حتی برای اروپایی‌ها، سرمایه‌گذاری در دهکده‌های مسافری در حاشیه خلیج فارس و دریای خزراست. در فاصله زمانی ماه‌های مارس تا اوت امسال شمارجهانگردان خارجی در ایران 45 درصد نسبت به دوره مشابه سال پیش رشد داشته و به سه میلیون و 140 هزار رسیده است. در فاصله زمانی 2018 – 2017 پنج میلیون و 110 نفر از ایران بازدید کرده‌اند و ایران درصدد است که این رقم در سال آینده دوبرابر شود. ایران دارای 23 مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است که از میان آنها می‌توان به تخت جمشید، پاسارگاد و میدان نقش جهان در اصفهان اشاره کرد. اما ایران برای جذب توریست از کشورهای همسایه خود، به جاذبه‌های مفرح‌تری مانند تاسیس خطوط کشتی‌های تفریحی

 اقیانوس پیما متوسل شده است.

 

ارسال نظر