ژاپنی‌ها، میراث‌داران کسب‌وکار نیاکان

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۰۰:۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۳۳۲۲۷
ژاپنی‌ها، میراث‌داران کسب‌وکار  نیاکان

 گروه گوناگون|

تداوم تجارت از مهم‌ترین فاکتورهای جلب اعتماد در بازار است که هر صاحب کسب و کاری تلاش می‌کند به آن برسد. در چند قرن اخیر شرکت‌هایی بوده‌اند که این رویا را محقق کرده و سال‌هاست پابرجا و استوار به کار خود ادامه داده‌اند. هرچند که بحران اقتصادی در دهه‌های اخیر بسیاری از کشورها را درگیر کرده، اما به نظر می‌رسد راهکارهای مدیریتی نقش قابل‌توجهی در برپا ماندن این شرکت‌ها داشته‌اند. در تازه‌ترین گزارش به دست‌آمده برخی از قدیمی‌ترین شرکت‌ها که هنوز فعال هستند، معرفی شده‌اند.

قدیمی‌ترین شرکت ثبت‌شده در جهان که بطور مستمر فعالیت داشته، شرکت ساخت و ساز ژاپنی، با نام کونگوگومی است. این شرکت در سال 578 میلادی تاسیس شده و تاکنون بیش از 1400 سال است که بطور مستمر فعالیت دارد. این شرکت ساخت‌وساز توسط یک‌ مهاجر کره‌ای به درخواست شاهزاده شوکوتو راه‌اندازی شد. دفتر مرکزی شرکت کونگوگومی در شهر اوساکا قرار دارد. این شرکت در سال‌های 2004 و 2005 با مشکلات مالی فراوانی روبرو بود و در سال 2006 موقتا تعطیل شد.

پس از خریداری دارایی‌های کونگو گومی توسط شرکت تاکاماتسو، هم‌اکنون به عنوان شرکت تابعه تاکاماتسو فعالیت دارد.

بعد از این شرکت، قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در جهان، سه مجموعه هتلداری در ژاپن هستند. بین این مجموعه‌ها شرکت هتلداری نیشیاما اونسن کی اونکان در ژاپن بیشترین قدمت را دارد. این مجموعه هتلداری در سال 705 میلادی تاسیس و به‌خاطر داشتن چشمه‌های آب گرم باعث جذب گردشگران شد. این مجموعه در سال 2011 به عنوان قدیمی‌ترین هتل جهان در کتالب گینس ثبت شد. در بیش از 1300 سال، در حدود 52 نسل از این هتل 37 اتاقه، نگهداری می‌کنند.

مجموعه هتلداری دیگر، هتل کومون واقع در هیوگوی ژاپن است. این هتل دومین هتل و سومین شرکت قدیمی در جهان است که هنوز هم فعالیت دارد. این هتل در سال 707 میلادی با ساختار اتاق‌های سنتی ژاپنی ساخته شده و مانند بسیاری از مسافرخانه‌های در اطراف چشمه‌های آب‌گرم قرار دارد. هوشی‌ریوکان از دیگر هتل‌های سنتی ژاپن است که در سال 718 تاسیس شده و همچنان گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. این هتل در ایشیکاوای ژاپن واقع شده و 46 نسل تاکنون مدیریت آن را برعهده داشته‌اند.

پنجمین شرکت قدیمی در جهان نیز، شرکت گندا شیگیو است که در سال 771 میلادی در ژاپن تاسیس شد. این شرکت دفتر خود را در سال 794 به کیوتو منتقل کرد.

طبق این گزارش، قدیمی‌ترین رستوران جهان، رستوران سنت پیتر استیکفر معرفی شده است. این رستوران در سال 803 در اتریش فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون بدون توقف به کار خود ادامه داده است. این رستوران که در منطقه سنت پیتر آرکابی واقع شده، هفتمین شرکت قدیمی جهان به‌شمار می‌آید.

در ایرلند نیز، کافه شان، از قدیمی‌ترین کافه‌های جهان است که در سال 900 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد. در سال 1970، در زمان بازسازی این کافه، کارگران به شواهدی برخوردند که نشان از تاریخی بودن این بنا داشت. در این بازسازی دیواری کشف شد که از مصالح قدیمی متعلق به آن دوران در آن استفاده شده بود. تست کربن نشان داد قدمت چند سکه که در دیوار کشف شده بود، به سال 900 میلادی مربوط می‌شد. به نظر می‌رسد که این کافه در ابتدا به عنوان یک مهمانخانه در مسیر فلات ساخته شده است.

همان طور که در ابتدای گزارش‌ ارایه شده، در میان 10 شرکت قدیمی در جهان، تقریبا قدیمی‌ترین شرکت‌ها در ژاپن واقع‌ شده‌اند. ظاهرا مهارت مدیریتی ژاپنی‌ها و پایبندی به سنت‌ در این کشور، باعث شده تا میراث‌داران خوبی برای نیاکان‌شان باشند. به نظر می‌رسد در این کشور تلاش بسیاری برای حفظ ارزش‌های گذشته می‌شود.

 

ارسال نظر