امریکای دوقطبی در آستانه انتخابات

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۱۴۹
امریکای دوقطبی
 در آستانه انتخابات

  نیویورک تایمز:

این روزها، نگرانی از ایجاد فضای دو قطبی در سیاست امریکا، افزایش قابل‌توجهی داشته است. آنطور که این روزنامه در صفحه اول خود نوشته، با وجود تلاش دونالد ترامپ برای محدود کردن شکاف‌های سیاسی در رقابت‌های حزبی- انتخاباتی، برخی نشانه‌ها از تسری این شکاف‌ها در میان نژادهای گوناگون در امریکا حکایت دارد. آنطور که گفته شده اما به نظر می‌رسد شکاف‌های سیاسی در این کشور فراتر از آن چیزی است که تنها در رقابت‌های حزبی این کشور محدود شود. طبق گزارش‌ها، مبارزات انتخابات میان دوره‌ای کنگره امریکا با اختلافات، تنش‌ها و دودستگی‌های نژادی زیادی همراه شده است. جمهوری‌خواهان نیز در تلاش هستند که امریکا علیه آنهاست و ترامپ نیز، ادعا کرده که اگر دموکرات‌ها قدرت را در دست بگیرند، تمام تلاش دولت او در مورد قدرت گرفتن امریکا را محو خواهند کرد.

  دالاس مورنینگ نیوز:

این روزها، فیس‌بوک به‌دلیل حمله‌های پی‌درپی هکرها، در صدر اخبار قرار دارد. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه نیز، مجلس بریتانیا و کانادا، در تلاش برای بازخواست مدیر فیس‌بوک هستند. آنطور که گفته شده، دو کمیته تخصصی در مجلس نمایندگی بریتانیا و کانادا از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک خواسته‌اند تا در برابر یک کمیته مشترک و در حضور نمایندگان مجالس کشورهای مختلف شهادت دهد. هدف از این کار بررسی تلاش‌های فیس بوک برای مقابله با انتشار اخبار جعلی است. در ماه‌های اخیر، زاکربرگ به علت نقض حریم شخصی کاربران فیس بوک، انتقال بدون اجازه داده‌های خصوصی آنها به افراد و شرکت‌های ثالث، ناتوانی در جهت مقابله با انتشار اخبار جعلی و غیره مجبور شد شخصا در کنگره امریکا و پارلمان اروپا شهادت دهد.

  لوموند:

کاروان مهاجران از رود مرزی میان گواتمالا و مکزیک عبور کرد. به گزارش صفحه اول این روزنامه، سومین کاروان مهاجران از السالوادور به راه افتاده و با پیمودن عرض گواتمالا به مرز مکزیک رسید. پلیس مکزیک از این مهاجران گذرنامه و ویزا می‌خواهد و آنها چون ویزایی ندارند تلاش می‌کنند تا با گذشتن از رود مرزی سوچیاته پا به خاک مکزیک بگذارند. هم‌اکنون مهاجران در قالب سه کاروان با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار نفر در طول ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان جنوبی چیاپاس در حرکت هستند. هدف نهایی آنان مانند هزاران مهاجر دیگر امریکای مرکزی رسیدن به خاک ایالات متحده امریکاست.

 

ارسال نظر