راهپیمایی کارکنان گوگل برای ایجاد تغییرات اساسی

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۹۸۵
راهپیمایی کارکنان گوگل برای ایجاد تغییرات اساسی

  فایننشال تایمز:

تنها با گذشت یک هفته پس از انتشار گزارش نیویورک تایمز مبنی بر رسوایی‌های اخلاقی یکی از مقامات بلندپایه گوگل، کارمندان این شرکت، دست به اعتراض‌های گسترده‌ای زدند. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرد، این راهپیمایی‌ها از سنگاپور و توکیو آغاز شد و در بسیاری از شهر‌های دیگر مثل لندن، برلین، زوریخ و دوبلین هم ادامه یافته است. آنطور که در این گزارش گفته شده، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و همچنین «لری پیج» مدیرعامل اسبق گوگل نسبت به رویکرد‌های اشتباهشان عذرخواهی کرده‌اند. ساندار پیچای همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که از راهپیمایی‌های کنونی کارمندان گوگل حمایت می‌کند. در این تظاهرات که با عنوان «راهپیمایی برای ایجاد تغییرات واقعی» شناخته می‌شود، 5درخواست اساسی مطرح شد.

  وال‌استریت ژورنال:

صفحه اول این روزنامه نیز، علاوه بر پرداختن به راهپیمایی کارکنان گوگل، گزارشی از مکالمه تلفنی دونالد ترامپ با رییس‌جمهوری چین را منتشر کرد. طبق این گزارش، ترامپ اظهار کرد، با شی جین پینگ رییس‌جمهور چین گفت‌وگو کرده است. این در حالی است که در ماه‌های اخیر تنش‌های تجاری بین این دو اقتصاد اول جهان تشدید شده است. آنطور که در گزارش وال‌استریت ژورنال گفته شده، رییس‌جمهوری امریکا در توئیتی گفت: یک «گفت‌وگوی طولانی و بسیار خوب» با رییس‌جمهور چین «همراه با تاکید شدید بر تجارت» داشته است. به گفته تحلیل‌گران، مشخص نیست که روسای جمهور چین و امریکا تا چه میزان در خصوص شکستن بن بست بر سر اختلافات تجاری از جمله تنش‌ها بر سر اعمال تعرفه‌های واردات به دست آورده‌اند.

  واشنگتن پست:

صفحه اول این روزنامه، خبرهایی از جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده اندونزی منتشر کرد. طبق این گزارش، رییس کمیته ایمنی حمل و نقل اندونزی اعلام کرد گروه جست‌وجوی هواپیمای مسافربری شماره JT610 شرکت لیون ایر که با 189 مسافر در دریای جاوه سقوط کرد، پس از یافتن جعبه سیاه اول، اکنون درصدد یافتن دستگاه ضبط صدای خلبانان موسوم به «جعبه دوم» در اعماق آب‌های این دریا هستند. این دستگاه ضبط صدا که به عنوان جعبه سیاه دیگر هواپیما شناخته می‌شود، دارای باتری با ظرفیت 30 روز است که می‌تواند تمام مکالمات کابین خلبانی را در خود ثبت و ضبط کند. به گفته او اطلاعات این دستگاه مانند جعبه سیاه هواپیما بسیار مهم است زیرا اندونزی درپی آن است تا جزییات مرتبط با این سقوط را بررسی کند تا از بروز سوانح دیگر در این مدل از هواپیما جلوگیری کند.

 

ارسال نظر