تدارک اهالی موسیقی برای «وداع»

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۰:۳۳:۱۹
کد خبر: ۱۳۲۸۱۳
تدارک اهالی موسیقی برای «وداع»

ارکستر ملی ایران این روزها در حال تمرین «وداع» است تا ۱۴ آبان با حضور حسام‌الدین سراج روی صحنه برود.

ارکستر ملی ایران به مدیریت هنری فریدون شهبازیان، روز دوشنبه ۱۴ آبان با حضور نادر مرتضی‌پور به عنوان رهبر مهمان، حسام الدین سراج در مقام خواننده و جواد یحیوی در نقش راوی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. سراج قرار است در این کنسرت با همراهی اعضای ارکستر ملی بار دیگر آلبوم «وداع» به آهنگسازی محمد میرزمانی را اجرا کند.

فریدون شهبازیان، مدیر هنری ارکستر ملی و رهبر ثابت این ارکستر، با ابراز خرسندی از اجرای دوباره کنسرت «وداع» گفت: این رپرتوار دو سال پیش به رهبری سیدمحمد میرزمانی در برج میلاد تهران اجرا شد و ما تصمیم گرفتیم بعد از اجرای پروژه «حدیث سرفرازی» به خوانندگی محمد اصفهانی این کنسرت مناسبتی را در تالار وحدت اجرا کنیم که به نوعی دو پروژه مناسبتی ارکستر ملی برای ایام محرم و صفر هستند و امیدوارم مورد پسند مخاطبان قرار بگیرند. این برنامه اجرای جدید و دوباره تنظیم شده‌ای از آلبوم «وداع» است که طی روزهای گذشته تمرین‌های فشرده‌ای را برای اجرای آن در نظر گرفته‌ایم. او افزود: با توجه به دشواری کار و روزهای فشرده‌ای که برای تمرین در نظر گرفته‌ایم کار سختی پیش روی ارکستر و آقای مرتضی‌پور به عنوان رهبر ارکستر قرار دارد و امیدوارم در این روزهای باقی مانده بتوانیم اجرای مناسب و باکیفیتی را به مخاطبان ارایه دهیم.

سیدمحمد میرزمانی، آهنگساز آلبوم «وداع» هم در حاشیه تمرین روز دوشنبه هفتم آبان ارکستر ملی با ابراز رضایت از پروسه تمرین گفت: آلبوم «وداع» در دهه 70 به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد و ابتدا به صورت کاست و بعد در قالب لوح فشرده در دسترس مخاطبان قرار گرفت. این آلبوم حدود دو سال قبل به رهبری بنده، روایت وحید جلیلوند و خوانندگی حسام‌الدین سراج در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران اجرا شد و حالا شاهد اجرای دوباره آن در تالار وحدت با هنرنمایی اعضای ارکستر ملی هستیم.

این آهنگساز افزود: پروژه «وداع» ابتدا قرار بود سال گذشته در تالار وحدت اجرا شود که شرایط این اجرا فراهم نشد. اما در سال جاری مدیریت بنیاد فرهنگی هنری رودکی تصمیم گرفت که در ایام سوگواری محرم و صفر این پروژه را اجرا کند و این‌بار استاد نادر مرتضی‌پور به عنوان رهبر ارکستر حضور دارند و امیدوارم برنامه‌های تمرین خوب پیش برود و ما شاهد اجرای قابل قبولی باشیم که حتم دارم چنین خواهد شد.

 

ارسال نظر