ترامپ و آیفون‌هایش

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۰۰:۲۹:۳۰
کد خبر: ۱۳۲۵۷۵
ترامپ و آیفون‌هایش

  نیویورک تایمز:

هرچند که شایعات بسیاری مبنی بر شنود تماس‌های دونالد ترامپ توسط جاسوسان روسیه و چین توسط گوشی‌های آیفون وجود دارد، اما طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، رییس‌جمهوری امریکا همچنان بر استفاده از آیفون‌های اپل اصرار می‌ورزد. آنطور که گفته شده، رییس‌جمهوری امریکا، اخیراً در واکنش به ادعای دستیارانش مبنی بر شنود تماس‌های او توسط جاسوسان کشورهای روسیه و چین، گفته است که قصد ندارد آیفون‌های خود را کنار بگذارد. ترامپ، در مجموع سه دستگاه آیفون دارد که دولت امریکا مجموعه‌ای از تغییرات خاص را در دو دستگاه آنها اعمال کرده است و وی از آنها برای توییت‌ کردن و برقراری تماس استفاده می‌کند؛ گوشی سوم، در حقیقت گوشی شخصی دونالد ترامپ است که او به‌ هیچ‌وجه راضی به کنار گذاشتن آن نمی‌شود، چرا که لیست مخاطبانش در آن قرار دارند.

  داون:

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان هفته آینده به چین سفر خواهد کرد. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، عمران خان که این روزها در کشورش با مشکلات عدیده اقتصادی روبرو شده، پس از سفر به عربستان به چین سفر خواهد کرد تا منابع مالی و وام برای برنامه‌های اقتصادی‌اش به دست بیاورد. به گزارش داون، وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که عمران خان در این سفر با «شی‌جین‌پینگ» رییس‌جمهوری چین دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت. پیش از این نیز، عمران خان که مواضعی جدی علیه سعودی‌ها و جنایت‌هایشان داشت، به علت نیاز مالی پاکستان به این کشور از موضع گرفتن علیه عربستان سعودی خودداری کرد.

  وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از ارسال بسته‌های مشکوک برای دموکرات‌ها منتشر کرده است. طبق این گزارش، از باراک اوباما و هیلاری کلینتون تا دفتر سی‌ان‌ان و دفاتر نمایندگان دموکرات مجالس امریکا و نیز جورج سوروس میلیونر معروف امریکایی هدف تهدیدات تروریستی قرار گرفته‌اند. این تهدیدات فضای انتخاباتی امریکا را ملتهب کرده است. هنوز مشخص نیست که چه فرد یا گروهی پشت این اقدامات به ظاهر سازمان یافته است. تحقیقات پلیس در این ارتباط همچنان ادامه دارد. تحلیلگران رویدادهای روزهای گذشته را مرتبط با شکاف عمیق جامعه امریکا دانسته و انگشت اتهام را به سمت اقدامات جنجالی دونالد ترامپ، گرفته‌اند. از جمله انتقادهای مطرح علیه ترامپ، حمله‌های گاه و بیگاه او به منتقدان و رسانه‌ها و حمایت از افراطی‌گری و نژادپرستی است.

 

ارسال نظر