یک‌شنبه خونین کشمیر

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۰:۲۱:۴۸
کد خبر: ۱۳۲۳۲۴
یک‌شنبه خونین کشمیر

  داون:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از کشتار بی‌رحمانه مسلمانان کشمیر خبر داد. طبق این گزارش، کمتر از یک‌هفته به روز سیاه در کشمیر مانده که حمله نظامیان هندی به مسلمانان کشمیری، تلفات بسیاری بر جای گذاشت. طبق گزارش‌های منتشر شده، کشمیری‌های سراسر دنیا 27 اکتبر را به علت تصرف کشمیر و سلب آزادی مردم این سرزمین به عنوان روز سیاه نام‌گذاری کردند. آنطور که گفته شده، در 27 اکتبر سال 1947 میلادی ارتش هند جامو و کشمیر را تصرف و تعداد زیادی از مردم این سرزمین کشته شدند. بر این اساس، مسلمانان کشمیری که به ادامه اشغالگری هند معترض بودند به‌شدت سرکوب شده و حمله نظامیان هندی ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت. در حال حاضر اعتراض‌ها ادامه دارد و مردم کشمیر با تعطیل کردن مدارس و مغازه‌ها به اشغالگری هند واکنش نشان داده‌اند. پیش از این نیز ارتش هند با کشتار وسیع مردم کشمیر تلاش گسترده‌ای را برای سرکوب آزادیخواهان این منطقه اشغالی انجام داده است.

   فایننشال تایمز:

رجب طیب اردوغان، از فاش کردن جزییاتی در مورد قتل خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه خبر داد. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، رییس‌جمهوری ترکیه وعده داده که ظرف چند روز آینده «حقیقت عریان» را درباره مرگ جمال خاشقجی، فاش خواهد کرد. آنطور که گفته شده، اظهارات رییس‌جمهوری ترکیه یک روز پس از آن بیان شد که مقامات سعودی بیان کردند خاشقجی داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است. پیش‌بینی شده اردوغان روز سه شنبه در جمع نمایندگان هم حزبی‌ خود سخنرانی کند. مقامات ترکیه هم اکنون عربستان را به قتل خاشقجی و تکه تکه کردن جسد وی متهم می‌کنند بطوری که رسانه‌های حامی دولت از وجود شواهد ویدیویی و صوتی در تایید این ادعا خبر داده‌اند.

  وا‌ل‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود خبر از تجمع حامیان نامزد راست‌گرا در انتخابات برزیل خبر داد. طبق این گزارش، ده‌ها هزار نفر از مردم برزیل در چند شهر این کشور با هدف اعلام حمایت از ژاییر بولسونارو، نامزد راست افراطی که در نظرسنجی دور دوم انتخابات پیشتاز است، راهپیمایی کردند. آنطور که گفته شده، این تظاهرات در حالی برگزار شد که مخالفان ژاییر بولسونارو نیز روز شنبه در چند شهر برزیل علیه نامزدی وی در انتخابات تظاهرات کرده و مخالفت خود را با وی اعلام کرده بودند. آنطور که در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده، انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل در حالی به دور دوم کشیده شد که «ژایر بولسونارو» توانسته با وعده‌های پوپولیستی و استفاده از تاکتیک‌های رفتاری و انتخاباتی مشابه دونالد ترامپ، توجه مردم را جلب کند. بر این اساس، از سوی برخی کارشناسان ترامپ برزیل لقب گرفته است.

 

ارسال نظر