۲۷ خانه تاریخی شیراز دوباره به مزایده می‌رود

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۳۲۲۳۶
۲۷ خانه تاریخی شیراز دوباره به مزایده می‌رود

۲۷ خانه تاریخی شیراز که قرار بود به شهرداری این شهر واگذار شود، به دلیل عدم انجام تعهدات، از شهرداری پس گرفته و دوباره به مزایده گذاشته می‌شود. هادی احمدی مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی به مهر گفت: سال گذشته ۲۷ خانه تاریخی در بافت شیراز به شهرداری واگذار شد اما در این یک سال کاری انجام ندادند و به تعهداتشان عمل نکرده و اقدامی برای مرمت این بناها نشده است، بنابراین قصد داریم تا دوباره این خانه‌ها را به مزایده بگذاریم. او افزود: همه این ۲۷ خانه تاریخی به صورت یک جا واگذار خواهد شد هر سه یا چهار خانه نیز در قالب یک مجموعه قرار دارند ولی همه خانه‌ها در یک راستا از بافت تاریخی شیراز قرار گرفته‌اند. مالک اصلی این خانه‌ها نیز اکنون سازمان میراث فرهنگی است.

سال گذشته مصیب امیری مدیرکل میراث‌فرهنگی استان فارس گفته بود که واگذاری این خانه‌ها با هدف حفاظت، مرمت و احیا و تغییر کاربری از طریق مناقصه به روش ROT به افراد واجد صلاحیت در بخش غیردولتی واگذار می‌شود.

از این ۲۷ خانه، تعداد ۱۰ خانه ثبتی و دارای ارزش تاریخی و ۱۷ خانه فاقد ارزش تاریخی هستند که کاربری پیش‌بینی‌شده برای این خانه‌ها شامل هتل، زائرسرا، بازارچه صنایع‌دستی، سفره‌خانه سنتی، مرکز علوم قرآنی، مرکز فرهنگی و هنری، کتابخانه و فضای اداری است.

 

ارسال نظر