کریمه در خون

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۰:۴۰:۵۲
کد خبر: ۱۳۲۱۵۱
کریمه در خون

  وال استریت ژورنال:

بسیاری از نشریات در صفحه اول خود تصاویری از تشییع پیکر قربانیان حمله تروریستی به شهر «کرچ» در شبه جزیره کریمه منتشر کردند. طبق گزارش وال استریت ژورنال, براثر انفجاری مهیب در دانشکده‌ای در کریمه روسیه ۱۰ نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند. ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه از نهادهای امنیتی خواست درباره این انفجار تحقیق کنند. گفته می‌شود احتمال داده می‌شود که عامل حمله تنها یک نفر باشد؛ یکی از دانش‌آموزان سابق این مرکز که بمب را در سالن غذاخوری جاسازی کرده و سپس در داخل ساختمان شروع به تیراندازی به هر سو کرده است. به گفته مقامات، عامل این حمله درنهایت خود را کشته است.

  فایننشال تایمز:

صفحه اول این روزنامه، علاوه بر انتشار گزارش‌هایی از وضعیت اقتصادی چین و تهدیدهای ترامپ علیه هندوراس، خبر از تلاش جدی برای برکناری مارک زاکربرگ از ریاست فیس‌بوک داده شد. طبق این گزارش, سرمایه‌گذاران کلیدی فیس‌بوک در تلاش برای برکناری مارک زاکربرگ از ریاست این شرکت هستند.

این حرکت پس از آن آغاز شد که فیس‌بوک فاش کرد که هکرها اطلاعات شخصی 29 میلیون نفر از کاربران این شرکت را به سرقت بردند. آنطور که گفته شده این طرح بیشتر نمادین است. زاکربرگ به خاطر سهام غالبی که دارد حدود 60 درصد از قدرت رای‌دهی را در میان سهامداران این شرکت داراست. چنین کلاس سهامی 10 برابر قدرت رای‌دهی بیشتر نسبت به یک سهام نرمال دارد.

  ال پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود خبر از اعطای جایزه هنری پرنسس آستوریاس منتشر کرد.طبق این گزارش، جایزه بخش هنر بنیاد پرنسس آستوریاس به مارتین اسکورسیزی کارگردان بزرگ سینما تعلق گرفت. به گزارش این روزنامه اسپانیایی, مارتین اسکورسیزی کارگردان امریکایی و پزشکان پروازی آفریقا در میان افرادی بودند که روز جمعه ۱۹ اکتبر جوایز مشهور پرنسس آستوریاس را از دستان فیلیپه ششم پادشاه کشور اسپانیا دریافت کردند. مارتین اسکورسیزی در سخنرانی خود هنگام دریافت جایزه در اُبیدو شهر شمالی اسپانیا گفت از آینده سینما نگران است. او هشدار داد که هنر در فرهنگ معاصر باید به‌شدت مورد توجه قرار بگیرد. از دیگر برندگان جوایز پرنسس آستوریاس می‌توان به گروه غیرانتفاعی (Amref) آفریقا که از هواپیما و فناوری‌های موبایل برای ارایه خدمات درمانی در سراسر قاره آفریقا استفاده می‌کنند اشاره کرد.

 

ارسال نظر