نامه مستندسازان به وزیر برای حمایت از یک فیلم

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۰:۴۰:۲۸
کد خبر: ۱۳۲۱۵۰
نامه مستندسازان به وزیر برای حمایت از یک فیلم

جمعی از مستندسازان سینمای ایران با انتشار نامه‌ای از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستند تا با حمایت از فیلم کوتاه «برد» شرایط موفقیت این فیلم را در جوایز اسکار 2019 هموار کند.

مستند کوتاه «برد» به کارگرانی حمید جعفری به واسطه کسب جایزه بهترین مستند از جشنواره بین‌المللی فیلم نیوارلئون امریکا، واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین مستند جوایز اسکار 2019 شناخته شده است.

در بخشی از نامه جمعی از مستندسازان خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: «به عقیده ما موقعیت پیش آمده برای این فیلم فرصتی است برای سینمای مستند ایران تا در جایگاه رفیع بین‌الملل توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد. در چنین شرایطی می‌توان این موقعیت را امکانی برای سینمای مستند ایران دانست و آن را جدی گرفت، به آن بها داد و فضای یک رقابت برابر را برای فیلم به وجود آورد یا بی‌اعتنا از کنار آن گذشت که در این صورت ما وارد رقابتی نابرابر شده‌ایم که نتیجه آن از پیش روشن است. لذا ما تقاضا داریم با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص جنابعالی برای اولین‌بار و به شکل حرفه‌ای وارد عرصه رقابت‌های بین‌المللی شویم تا فیلمی که به تنهایی و به شکل مستقل توانسته به چنین جایگاهی دست پیدا کند، بتواند امیدوارانه باقی راه را نیز با حمایت وزارت مطبوعه خود طی کند.»

 

ارسال نظر