اکران «کاناپه» کیانوش عیاری منتفی شد

۱۳۹۷/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۹۸۱
اکران «کاناپه» کیانوش عیاری منتفی شد

اکران فیلم سینمایی «کاناپه» ساخته جنجالی کیانوش عیاری با اعلام معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی منتفی شد.

کیانوش عیاری فیلم سینمایی «کاناپه» را در حالی در سال ۹۵ مقابل دوربین برد که هنوز حواشی اکران نشدن فیلم قبلی او یعنی «خانه پدری» در جریان بود و همین حساسیت‌ها روی پروژه تازه این فیلمساز را بالا برده بود. به گزارش مهر، این حساسیت‌ها زمانی بیشتر شد که خبر رسید کیانوش عیاری در اقدامی نامتعارف در مختصات سینمای ایران، با استفاده از کلاه گیس از حضور بازیگران خانم بدون حجاب در فیلم استفاده کرده است.

این ایده عیاری بازتاب‌های بسیاری هم‌زمان با ارایه فیلم به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره ملی فیلم فجر در همان سال تولید، در محافل سینمایی و رسانه‌ای به‌دنبال داشت و همانطور که انتظار می‌رفت با رد فیلم از سوی هیات انتخاب، پرونده آن روی میز معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سنیمایی قرار گرفت تا درباره اصلاحات لازم برای انطباق نسخه نهایی فیلم با قواعد و قوانین اکران اعلام نظر شود. هم‌زمان با پیگیری رسانه‌ها، خبرهای غیررسمی از منتفی بودن امکان اصلاح فیلم به لحاظ مشکل حجاب بازیگران زن حکایت داشت و کیانوش عیاری هم در چند اظهارنظر رسانه‌ای اعلام کرد که حاضر به اصلاح این جنبه از فیلم نیست.

حالا و نزدیک به ۲ سال پس از تولید «کاناپه»، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی به صورت رسمی از بسته شدن پرونده اکران «کاناپه» خبر می‌دهد.

 

ارسال نظر