«کاکوبند» در دسترس نیست

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۹۷۹
«کاکوبند» در دسترس نیست

مجموعه «کاکوبند» از گروه‌های فعال موسیقی تلفیقی کشورمان با مدیریت جلال مشفق و هنرمندی نیما صرافی مهر و پویا صرافی بهمن ماه سال ۹۴ در جشنواره پرهیاهو اما تعطیل شده «ققنوس» خود را به جامعه موسیقی ایران معرفی کرد و پس از آن چند کنسرت نیز داشت ولی این گروه مدتی است که فعالیت چندانی در عرصه اجرای زنده یا تولید آلبوم ندارد.

این گروه که آلبوم «دعوت» را در مرداد ماه سال ۹۶ از سوی موسسه «آوای هنر» منتشر کرد همان سال در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر و سومین جشن سالانه موسیقی ما شرکت کرد و زمستان ۹۶ در کشور ترکیه کنسرت برگزار کرد ولی از آغاز سال جاری تاکنون فعالیت چندانی در عرصه اجرای زنده و تولید آلبوم نداشته است.

خبرها حاکی از آن است که تازه‌ترین آلبوم این گروه که قرار است بار دیگر توسط شرکت آوای هنری در بازار موسیقی منتشر شود مجوزهای لازم را از دفتر موسیقی وزارت ارشاد دریافت کرده و این گروه مشکل حراستی یا مشکلاتی از این دست با مجموعه‌های قانونی ندارد و دلیل تاخیر در فعالیت‌های این گروه وسواس اعضای آن در تولید آثار جدید است؛ موضوعی که شاید اصرار بیش از حد روی آن گروه را از گردونه فعالیت‌های حرفه‌ای حوزه موسیقی دور کند. حال باید دید که فقدان دسترسی اهالی رسانه و البته مخاطبان به این گروه یک استراتژی تبلیغاتی است یا هنرمندان فعال آن واقعا با وسواس به دورنمای فعالیت‌های خود در حوزه موسیقی می‌نگرند؟

«کاکوبند» از سال ۹۴ با هدف ورود به بازارهای بین‌المللی موسیقی وارد کار شد. در کارهای آنها انسان بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد. این گروه تلاش داشته که احساسات ملودیک شرقی با تکنیک‌های موسیقی غرب را با محوریت موضوعات انسانی عرضه کند.

 

ارسال نظر