ورود نماینده امریکا به ماجرای قتل خاشقجی

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۳:۵۶
کد خبر: ۱۳۱۹۰۱
ورود نماینده امریکا 
به ماجرای قتل خاشقجی

   فایننشال تایمز:

قتل مشکوک روزنامه‌نگار عرب در ترکیه، علاوه بر بحرانی‌شدن روابط دیپلماتیک میان استانبول و ریاض، بدبینی‌هایی نسبت به امریکا ایجاد کرد. پیش از این، بسیاری از تحلیلگران، از ترامپ در مورد بی‌توجهی به این رخداد، انتقاد کردند. ترامپ نیز، به ناچار ریاض را تهدید کرد که در صورت نقش داشتن بن‌سلمان، مجازات سختی خواهد دید اما آن‌طور که این روزنامه در صفحه اول خود نوشته، ترامپ، مایک پمپئو، وزیر خارجه کابینه خود را به ریاض فرستاده تا با پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی درباره خاشقجی دیدار کند. این در حالی است که ترامپ پس از گفت‌وگوی تلفنی خود با ملک سلمان، پادشاه سعودی در اظهاراتی اعلام کرد که ممکن است دولت عربستان در این قتل، نقشی نداشته و افرادی خودسر روزنامه‌نگار منتقد سعودی را به‌قتل رسانده باشند.

  واشنگتن پست:

در صفحه اول این روزنامه، ضمن اشاره به سفر مایک پمپئو به ریاض، خبر بازدید ترامپ و ملانیا از مناطق طوفان‌زده منتشر کرد. طبق این گزارش، ترامپ به همراه ملانیا از فلوریدا و جورجیا که در طوفان شدید موسوم به مایکل آسیب شدید دیدند، بازدید کردند و در جریان جزییات عملیات امداد رسانی قرار گرفتند. آن‌طور که گفته شده، ترامپ، در بازدید از مناطق آسیب دیده ازطوفان در ایالت فلوریدا ضمن اشاره به یک ویرانی کامل گفت باور تصاویری که از داخل هواپیما دیده است دشوار و سخت بود. همچنین او اعلام کرد: «من هیچ خانه سالمی را ندیدم. حتی پیاده رو‌ها هم از بین رفته است. این باور کردنی نیست.»

  وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود از مرگ پاول آلن از موسسان شرکت مایکروسافت در 65 سالگی خبر داد. طبق این گزارش، آلن بر اثر بیماری سرطان فوت کرده است. آلن به همراه بیل گیتس، دوست دوران کودکی خود، شرکت مایکروسافت که بزرگ‌ترین شرکت خدمات اینترنتی جهان است را بنیانگذاری کرده بودند. ثروت پل آلن به ۲۶.۱ میلیارد دلار رسیده بود که پیش از مرگ ۲ میلیارد دلار آن را به به سازمان‌ها و نهادهای علمی، آی‌تی و آموزشی بخشید. او همچنین پایه‌گذار انستیتو پژوهشی علوم مغز در سال ۲۰۰۳ و انستیتو هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۴ است. این میلیاردر امریکایی که از زمان دانشجویی به همراه بیل گیتس موفق شده بود شرکت مایکروسافت را پایه‌ریزی و راه‌اندازی کند، از دهه ۸۰ میلادی به تدریج از این شرکت فاصله گرفت اما تا سال ۲۰۰۰ عضو هیات‌مدیره آن بود. دلیل اصلی جدایی او از مایکروسافت ابتلا به سرطان غدد لنفاوی بود، بیماری‌ای که بالاخره در شامگاه دوشنبه ۲۳ مهر جان او را گرفت.

 

ارسال نظر