امریکا و توفانی دیگر

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۵۶۹
امریکا و توفانی دیگر

    واشنگتن پست:

داستان ناتمام توفان‌ها در امریکا، دوباره تکرار شد. به گزارش بسیاری از روزنامه‌ها، توفان مایکل با درنوردیدن شهرهای ساحلی فلوریدا خسارات زیادی بر جای گذاشته و منجر به جان باختن هفت نفر شده است. این توفان با قدرت ۴ در رده توفان‌ها روز چهارشنبه ساحل شمال غربی فلوریدا در نزدیکی شهر کوچک “مکزیکو بیچ “ را همراه با بادهایی با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت درنوردید و باعث سرازیر شدن امواج سهمگین به سمت این شهر شد. تقریبا ۹۵۰ هزار خانه و مغازه در فلوریدا، آلاباما، کارولینای شمالی و جورجیا با قطعی برق ناشی از توفان مواجه شده بودند. انتظار می‌رود تعداد افرادی که به پناهگاه‌های اضطراری پناه می‌برند در روزهای آینده، در 5 ایالت امریکا به ۲۰ هزار نفر افزایش یابد.

    داون:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از صندوق بین‌المللی پول منتشر کرد. طبق این گزارش، پاکستان اعلام کرد نیاز به دریافت برنامه نجات از صندوق بین‌المللی پول دارد. بر اساس گزارش صفحه اول داون، پاکستان که اصلی‌ترین گذرگاه پروژه جاده ابریشم جدید چین است از صندوق بین‌المللی پول برای دریافت یک بسته نجات تقاضای کمک کرده است. این درخواست پس از آن صورت می‌گیرد که برخی از اقتصاددانان به پاکستان در خصوص دریافت وام از چین هشدار داده بودند. احتمالا صندوق بین‌المللی پول در صورت قبول درخواست پاکستان بر برنامه‌های مالی این کشور محدودیت‌هایی وضع خواهد کرد که به موجب آن برخی از وعده‌های انتخاباتی عمران خان- نخست وزیر جدید پاکستان - نظیر اشتغال زایی بیشتر و نظام رفاهی را به حال تعلیق در می‌آورد.

    نیویورک تایمز:

صفحه اول این روزنامه، از شاهزادگان سعودی و ارتباط با ناپدید شدن و قتل روزنامه‌نگار عرب گزارشی منتشر کرد. طبق این گزارش، خالد بن فرحان، شاهزاده مخالف سعودی که در آلمان زندگی می‌کند فاش کرد تطمیع مخالفان برای ملاقات با آنها به منظور ناپدید کردنشان، شیوه‌ای رایج است که بوسیله مقامات عربستان انجام می‌شود. او در مصاحبه‌ای گفته که 10 روز قبل از ناپدید شدن جمال خاشقجی، مقامات سعودی قصد داشتند به مانند آنچه بر این روزنامه‌نگار گذشته، او را نیز بربایند. آنطور که گفته شده، از زمان ناپدیدشدن روزنامه‌نگار منتقد عربستانی ۵ شاهزاده نیز ناپدید و شماری نیز بازداشت شدند. در چند روز گذشته، پنج نفر از شاهزاده‌ها به دیدار «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه رفتند تا نگرانی‌شان را از آینده خاندان آل‌سعود ابراز کنند ولی آنها به‌دلیل اشاره به قضیه خاشقجی، بازداشت شده‌اند.

 

ارسال نظر